نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

رئیس جمهور در جمع علمای اهل سنت گفت: از منشور حقوق شهروندی در سراسر کشور تا پایان آذر رونمایی خواهیم کرد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبرشهر، آقای روحانی که در جمع تعدادی از علمای اهل سنت سخن می گفت افزود: ما این کار را در جلسه ای با حضور حقوقدانان رونمایی خواهیم کرد.

 

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ممکن است بخش هایی از آن به صورت لایحه برای قانون شدن به مجلس ارائه شود، گفت: این منشور باید اجرایی شود و قول داده‌ایم که سالانه گزارش اجرای حقوق شهروندی را به مردم بدهیم.

 

 آقای روحانی که در جمع تعدادی از علمای اهل سنت سخن می گفت با اشاره به اینکه اقوام و مذاهب مختلف، یک فرصت و مزیت برای کشور به شمار می روند، گفت: باید از این فرصت برای همزیستی مسالمت آمیز استفاده کرد و همه اقلیت ها از حقوق شهروندی برابر استفاده کنند.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه افتخارات ما در جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه بر مبنای مذهب نبوده است، افزود: مبنای جمهوری اسلامی ایران از آغاز انقلاب اسلامی این بوده است که اقوام، مذاهب، تنوع های مختلف و حتی خرده فرهنگ ها زیر لوای فرهنگ بلند اسلامی و ایرانی بودن زندگی کنند و همواره این تنوع را به عنوان زیبایی و فرصت می دیده و نه به عنوان یک نقیصه یا تهدید.

 

 

وی در ادامه با اشاره به محرومیت هایی که در برخی از مناطق کشور وجود دارد، گفت: باید طرح های عمرانی بزرگ در مناطق مختلف کشور ایجاد شود چراکه استفاده و سود آن برای کل کشور خواهد بود

 

 آقای روحانی تحول در بندر چابهار و تبدیل آن به یک بندر ارتباطی بین قاره ای و جذب سرمایه گذاری و مشارکت های خارجی را از تلاش های دولت برای توسعه این بندر عنوان کرد.

 

 

رئیس جمهور اتصال راه آهن چابهار به زاهدان و خراسان جنوبی و راه آهن سرخس و در نهایت اتصال آن به آسیای مرکزی، چین و اروپا را از اهداف توسعه این بندر عنوان کرد و گفت: در صورت فعال شدن این بندر و اجرایی شدن راه آهن آن، شاهد توسعه بسیار عالی در این مناطق و در نهایت کشور خواهیم بود.

 

 

 

خروج از نسخه موبایل