نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

گرگهای تلگرامی در لباس ژورنالیسم

گرگهای تلگرامی  در لباس ژورنالیسم

به گزارش خبر شهر ( علی کیوانی )  این روزها دیگر تلگرام جزئی از زندگیمان شده حتی سن علاقمندی به این نرم افزار به زیر هفت سال رسیده و خیلی ها اوقات فراغت خود را با سرکشی در گروهها و کانالهای مختلف آن سپری می کنند اما همانطور که همه مان می دانیم دیگر وقت آن شده که این نرم افزار آسیبهایش را نشان بدهد .

این آسیبها هر روز چهره ای تازه به خود می گیرد و بحران جدیدی را می سازد . چندی پیش مطلبی را در جهت هشدار به مسئولین در مورد برخی از کانالهای تلگرامی غیرمجاز نوشتم که فکر می کنم برخی بسیار از آن ناراحت شدند همانهایی که در صددند با فریب دادن مردم جیب خود را پر کنند .

بعضی مواقع دلم می سوزد برای ممبرها یا مخاطبین یک کانال تلگرامی که در پی اطلاع رسانی مشکلات منطقه ای است و طوری خود را در بین آنان جلوه داده است که انگار قرار است تمام مشکلات شهر را به یک تنه حل کند و کاسه داغتر از آش می شود . پس از آن به یاد داستان دون کیشوت پیرمرد شوالیه پوش می افتم که عمری آسیاب را اژدها می دید و با خرش به دنبال عدالت گشایی بود که در ذهنش پرورانده بود . آنقدر قصه خنده دار است که شاید برخی باور نکنند بعضی از کانالهای تلگرامی آنقدر برنامه ریزی مدونی برای فریب دادن عموم در جهت افزایش مخاطب خود کشیده اند که شاید در رایزنی های برجام صورت نگرفت تا شاید ته این داستان چند هزار تومانی آگهی بگیرند .

این در حالی است که فعالیت یک کانال تلگرامی ن.غ. استان تهران خود یکی از معضلاتی شده که حتی زنگار خبرنگاران نیز مسئولین را به فکر وانداشت تا جلوی مدیریت آن را بگیرند . امروز مدیر یا همان مسئول این کانال خود را ناجی مردم می داند و با فرا فکنی در تمام حوزه های حرفه خبرنگاری را زیر سوال برده است .

انگار به هم ریختن شهر کار مشکلی است و انگار نا امید کردن مردم از نظام به این راحتی هاست انگار پول در ضمیر باطن این افراد ناجوانمرد حرف اول را می زند طوری که همه را فریب می دهند و حتی با حربه های مختلف و نرم افزاری تعداد اعضای خود را بیشتر جلوه بدهند تا فریبکاریشان را بهتر نشان دهند .

امروز بسیاری از مسئولین نه برای صندلیشان بلکه برای فرافکنی، توهین، دروغ پردازی و تشویش افکار عمومی که توسط این کانال تلگرامی روی میدهد ناراضیند که چندی پیش نیز دریافتیم این موضوع به محاکم قضایی راه پیدا کرده است که البته هنوز در مراحل ابتدایی به سر می برد اما جامعه خبرنگاران شهرستانهای غرب استان تهران که هر کدام همواره ضمن توجه به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و همچنین نشاندن بذر امید در دل مردم را سرلوحه کار خود قرار داده اند ، گله مند توجهی هستند که برخی از مسئولین و یا شبه مسئولین با نزدیکتر شدن به انتخابات درصدد تبلیغ خود هستند و با استفاده از این کانالها سعی در معرفی خود دارند کما اینکه باعث تولد افرادی سودجو و متملقی خواهد شد که امروز خود را خبرنگار میدانند و وجهه خبرنگاری را آلوده خواستگاههایی خواهند نمود که به دنبال آن هستند . موضوع کانالهای تلگرامی اینچنینی من را به یاد

گروههای مختلف گلد کوئیستی دانشجویی می اندازد که پس از ده سال ناگهان مانند بمبی کشور را به تکاپو انداخت چرا که در پایان این حیله ها مردم و مسئولین متوجه شدند تنها یک نفر یا دو نفر پول هنگفتی را بر جیب می زنند و مردم را ساده لوح می پندارند . امیدوارم این مطلب تلنگری باشد برای مسئولین و خط قرمز و تهدیدی برای افراد سودجود.

علی کیوانی قمصری

خروج از نسخه موبایل