نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

برگزاری جلسه آموزش تغذیه کودکان در شهرستان ملارد

جلسه آموزشی با موضوع تغذیه کودکان زیر ۵ سال و اهمیت توجه در تغذیه کودکان، به همت واحد مهدهای کودک بهزیستی در شهرستان ملارد برگزار شد.

خبر شهر به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان ملارد، جلسه آموزشی تغذیه کودکان زیر ۵ سال و اهمیت توجه به تغذیه کودکان با حضور مربیان و مدیران مهدهای کودک شهرستان ملارد توسط لیلا جباری کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان در بهزیستی شهرستان ملارد برگزار شد.

لیلا جباری در این جلسه آموزشی مواردی چون اهمیت تغذیه در رشد کودکان، مضرات نمک و میزان استفاده آن برای کودکان، اطلاع رسانی از نحوه شروع و ادامه غذای کمکی برای کودکان، نحوه مقوی و مغذی کردن غذای کودکان، علل بروز اضافه وزن یا چاقی و پرهیز از استفاده نامتعارف از تنقلات صنعتی به مدیران و مربیان مهدهای کودک آموزش داد.

کارشناس تغذیه با اشاره به مضرات تنقلات صنعتی گفت: این مواد به دلیل ظاهر و بسته بندی زیبا، قیمت مناسب و در دسترس بودن بسیار مورد توجه والدین و کودکان است ولی مصرف بیش از اندازه آن می تواند عادات غذایی کودک را تغییر دهد و تمایل او را به مصرف مواد شور و شیرین بیشتر کند که این عادات نادرست می تواند در بزرگسالی زمینه ساز بیماری هایی چون فشار خون و دیابت است. همچنین این مواد چون کودک را سیر کرده، مانع مصرف مواد لازم و مغذی شده و زمینه را برای سوء تغذیه بیشتر می کند.

در این جلسه توصیه هایی لازم برای استفاده از مواد غذایی سالم و تازه و ایجاد عادات غذایی صحیح به منظور تامین سلامت کودکان ارائه شد

خروج از نسخه موبایل