نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

برگزاری جلسه هماهنگی آموزشی- توجیهی در خصوص پیشگیری و درمان پدیکلوزیس در مدارس شهرستان شهریار

به گزارش خبر شهر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شهریار در راستای انجام معاینات دانش­آموزان جهت غربالگری و همچنین پیشگیری از همه­گیری پدیکلوزیس در مدارس این شهرستان و هماهنگی برای انجام معاینات به صورت طرح ضربتی در آبان ماه ۱۳۹۵، جلسه هماهنگی با حضور کلیه مراقبین سلامت مراکز بهداشتی درمانی تابعه در تاریخ بیستم آبان ماه، با همکاری واحد سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس و مبارزه با بیماریهای شبکه برگزار نمود.

در این جلسه ضمن آموزش مجدد دستورالعمل کشوری پیشگیری از پدیکلوزیس سال ۹۵، نکات مهم در معاینات دانش آموزان توسط خانم اسمعیل زاده و خانم حیدری سرپرست و کارشناس واحد سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس مورد تاکید قرار گرفت و بر برنامه ریزی جهت غربالگری سریع دانش آموزان تا پایان آبان ماه ۹۵ و درمان آنها به صورت خانوادگی تاکید شد.

در این جلسه خانم حسن دوست کارشناس بیماریهای شبکه نیز به سوالات مراقبین سلامت در خصوص نحوه درمان و راههای پیشگیری از ابتلا به پدیکلوزیس پاسخ دادند.

همچنین در این جلسه ضمن نمایش فیلم آموزشی درخصوص پدیکلوزیس، توصیه شد آموزش کلیه گروههای هدف در برنامه پدیکلوز، توسط همه کارکنان بهداشتی انجام شود.

 

خروج از نسخه موبایل