نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران گفت : دولت تدبیر و امید توانست در دنیا پیروزی ادب و اخلاق بر زورگویی و ستیزه جویی را به اثبات برساند

خبر شهر به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ملارد، محورهای سخنرانی سید شهاب الدین چاوشی معاون سیاسی استانداری تهران در جلسه شورای اداری بخش کن در دهم مهرماه به شرح ذیل است:
*داعشی ها ساخته و پرداخته آل سعودند . هرچند دستور کار را از سیاوموساد گرفته اند ولی در مدارس افراطی و تحت تعلیمات ضد دینی کسانی که مدعی مسلمانی هستند نشو ونما کردند. اینها دنیا را از اسلام و مسلمانی به هراس انداختند و موج اسلام هراسی را در دنیا گسترش دادند . اگر فداکاری های شجاعان این سرزمین نبود داعش و تفکر داعشی در دنیا خود را به نام اسلام معرفی می کرد . امروز با هدایت های داهیانه رهبر معظم انقلاب این باور در نیا شکسته شد که داعش همان اسلام است و این  برای تفکر جمهوری اسلامی موفقیت بسیار بزرگی بود که توانست در دنیا هم موج ایران هراسی را براندازد و هم با موج اسلام هراسی مقابله جدی بکند.
*امروز اکر دیپلماسی ما در دنیا می درخشد به واسطه اقتدار نظامی فرزندان برومند این کشور است .این دو لازم وملزوم هم هستند. تصور نکنیم که در میدان مذاکره و در مقابل قدرت های مسلح بدون اتکاء به توانمندی های داخلی و اقتدار نظامی کشور می توان حرف درشت و بلند زد . امروز دیپلماسی ما در سایه توان نظامی ما قوت پیدا می کند و توان نظامی ما هم در کنار دیپلماسی موفق جمهوری اسلامی خویش را بازیابی می کند.
*امروز همه دنیا پذیرفته اند که انرژی هسته ای حق مسلم ایرانی هاست . دولت تدبیر و امید توانست در دنیا پیروزی ادب و اخلاق بر زورگویی و ستیزه جویی را به اثبات برساند.
*آنهایی که اهل گفتگو  و منطق هستند و می پذیرند مشی ما با آنها مشخص است؛ ادب ، اخلاق و گفتگو . اما با کسانی که حرف حساب نمی فهمند چه باید کرد ؛ کسانی که حاضر نیستند به نظام و فرهنگ انسانی تمکین کننند کسانی که حاضر نیستند نام انسانی پیامبران را بشنوند باید سرجایشان نشانده شوند . قرآن کریم از کلمه ” حدید ”  نام برده است اینجاست که “حدید” به عنوان عامل قدرت و عامل سرکوب زورگویان و ستمگران در اختیار مومنان قرار خواهد گرفت . خدا این اذن را به مومنان داده است که برای دفاع از موجودیت خود دست به سلاح ببرند و از خود دفاع نمایند جهاد کنند.
*نظام ما برگرفته از تفکر دینی است . مفهوم نظام مشخص است . اگر دستگاه قضا ، نمایندگان مجلس و قوه مجریه هرکدام کار خود را پیش ببرند نظام معنی پیدا نمی کند . قوای متشکله نظام باید در ارتباط با هم عمل نمایند تا یک هدفی محقق شود . هرکسی باید کار خود را درست ودر ارتباط با دیگران به انجام برساند . یعنی اگر شهرداری تهران بخواهد در کار خود موفق شود بدون هماهنگی با سایر دستگاهها این توفیق حاصل نخواهد شد .اگر می خواهیم تبعیت خود را از رهبری نشان دهیم با شعار و حرف ادعا چیزی عوض نمی شود در عمل و رفتار باید این تبعیت نمود پیدا کند.
*کار آمدی دستگاههای اداری را باید تضمین کنیم . همه دستگاه های اداری حلقه های به هم پیوسته یک زنجیرند و همه با هم مرتبطند . ما یک مجموعه واحد هستیم .فرمانداری وبخشداری برخلاف تصور برخی فقط نمایندگان قوه مجریه نیستند.یک بار مقام معظم رهبری تاکید کردند که استانداران و فرمانداران و بخشداران نمایندگان عالی حاکمیت جمهوری اسلامی هستند. متولی هماهنگی دستگاه های دولتی و اجرایی با بخشداران و فرمانداران است . اگر دستگاه های اداری و اجرایی به هم هماهنگ نباشند نظام دچار گسست می شود حلقه های زنجیر از هم فاصله پیدا می کنند و این فاصله برای موجودیت کشور بسیار خطرناک است. اقدامات ما فقط مربوط به خود مانیست . بسیاری از مشکلاتی که در تهران بزرگ و این استان پرجمعیت با آن مواجه ایم ناشی از عدم هماهنگی دستگاه هاست .باید همه دستگاه ها خود را با دیگران همسو و هماهنگ سازند. هرکسی اگر کار خود را دنبال کند حاکمیت معنا پیدا نمی کند . فرماندار و بخشدار به لحاظ قانونی متولی بخش و شهرستان هستند . در شهرستان  تهران مسئولیت هماهنگی و نظارت دستگاه های دولتی و غیر دولتی که به نوعی با مصالح عموم مرتبط اند با فرماندار و بخشدار است . ما شاهد تلاشهای زیادی از طرف شهرداری تهران بوده ایم . این تلاش ها را هیچ کس نمی تواند انکار کند زمانی که شهردار فعلی روی کار آمد مشکلات زیادی در شهر تهران وجود داشت که شهرداری عمران و آبادی کرد . همه این کارها ارزشمند بوده است . اما هیچ یک آنها مانع از هماهنگی دستگاه های وابسته به شهرداری و دولت نخواهد بود .شهرداری تهران یک مجموعه وسیع خدمت رسانی به تهران را برعهده دارد و تونل هوایی تهران را که در غرب قرار دارد عملا مسدود کردیم . تراکم ودر واقع هوا فروختیم تا شهر را اداره کنیم اما به هزینه بستن راه تنفسی شهروندان . باید برگردیم دنبال راهکارهای جدید . در جاهایی که بحث کارشناسی جدی مطرح باشد حرف زیادی برای گفتن داریم.
*اگر امروز انتقادی از یک دستگاهی می شود نباید آشفته شود گارد بگیرد و واکنش نشان دهد . ما مسئولیم و باید پاسخگو باشیم . هرکسی که در این نظام مسئولیتی بر عهده گرفته باید پاسخگو باشد . اگر در مقابل دولت ، قانون ،مقررات و قاضی هم قرار نگیریم باید بدانیم که روز آخرت یقه ما را به خاطر این مسئولیت ها خواهند گرفت  مگر می شود در یک کوچه باریک به ساختمان های چند طبقه در دوطرف کوچه تراکم بدهیم و مردم را در زندگی روزمره دچار مشکل کنیم . این مشکلات به پای حاکمیت نوشته میشود. این گونه نیست که فقط به پای شهرداری نوشته شود . اقدامات امروز شهرداری ، فرمانداری ، استانداری و بخشداری و سایر ادارات و دستگاه ها به اسم نظام جمهوری اسلامی تمام می شود.
*عملکرد کلی مسئولین و متولیان این کشور است که به نظام جمهوری اسلامی قداست می بخشد . صرف یدک کشیدن کلمه اسلام برای نظام اسلامی ما تقدس ایجاد نمی کند بلکه عملکرد تک تک ما مسئولین و متولیان امور است که تقدس را در نگاه عامه مردم و شهروندان معنا می بخشد.
*ولایت پذیری یعنی تمکین از نظم و قانون . این کشور در زیر سایه ولی فقیه اداره می شود . من فقیه نیستم اما از نظرات فقها مطلع و آگاهم . قوانین این کشور محترم است هرکسی بخواهد قانون را دور بزند و بی اعتنایی کند بی تردید ضد ولایت فقیه است . قانونی که ولی فقیه بر آن صحه گذاشته است و شورای نگهبان تایید و تنفیذ نموده تبعیت از آن قانون واجب است . اگر کسی بر اساس اجتهاد و فهم خود آن را نقض بکند مرتکب گناه کبیره می شود.
*با این وضعیتی که در بحث مصرف در کشور پیش می رویم نمی شود کاری را صورت داد . باید راهکار داشته باشیم . دستگاه های متولی و ائمه جماعات باید هشدارهای لازم را مرتکب نمایند . مردم باید بدانند که با روند موجود در تهران اگر الگوی مصرف را تغییر نکند در سالهای آتی با مشکلات جدی مواجه خواهیم بود . باید در منابع خود صرفه جویی کنیم و از آنها صیانت کنیم.
*این همه دستگاه عریض و طویل برای چه در کشور ایجاد شده اند ؟ برای اینکه هدف های حکومت یعنی آرامش و امنیت عمومی جامعه را فراهم نمایند . اگر دستگاهی در جهت تحقق این اهداف تلاش موثری انجام نمی دهد آن دستگاه زاید است . من امید وارم در آینده نه چندان دور دولت جمهوری اسلامی ایران که به این باور رسیده که بسیاری از دستگاه های اداری موجود فاقد بهره وری کافی هستند بتواند ین وضعیت را جمع و جور نماید. ما نمی توانیم هرچه در آمد داریم صرف سازمان های  اداری و دفتر دستک خود بکنیم.
*دستگاه های اداری ما فاقد بهره وری ملی هستند یعنی به اندازه ای که هزینه می کنند مولد ثروت و ارزش برای کشور نیستند. جمهوری اسلامی مقاصد بلندی دارد اما این سازمان های ضعیف کشش ندارند این مقاصد بلند را محقق سازند . با این همه دستگاه های اداری چرا مردم هنوز ناراضی هستند ؟
*از رفتارها و عملکردهای دستگاه های اداری و مسئولین و متولیان نسبت به ولایت فقیه ، جمهوری اسلامی و دولت قضاوت می شود . باید پاسخگوی نیازهای عمومی جامعه باشیم . امروز پیشرفته ترین سلاح وموشک ها را در اختیار داریم اما اگر مردم را در کنار خود نداشته باشیم آن موشک ها نیز مال ما نخواهد بود . آن موشکها برای ما مایه دلگرمی و باعث عزت وافتخار ماست ولی نارضایتی مردم را باید جدی گرفت اگر اعتماد عمومی مردم از نظام جمهوری اسلامی گسسته شود دیگر نمی توان آن را برگداند.
*هنوز بعد از ۳۸ سال امید واری های بسیارزیادی در این کشور وجود دارد هنوز مردم جوان های خود را برای دفاع از حرم و پاسداری از کشور به جنگ داعشی ها می فرستند ما باید از این امیدواری ها پاسداری کنیم . اگر امید مردم به ولایت فقیه و کشور را تقویت نکنیم باخته ایم . نمیتوان تصور کرد که شیعیان امیر المومنین در کشور دچار اختلاف شوند . دعوای اصولگرایی و اصلاح طلبی را باید کنار بگذاریم همه ما فرزندان رهبری هستیم همه باید در کنار هم باشیم.
*فیش های نجومی و املاک نجومی هر دو تیغه های یک قیچی هستند . کسانی که آنها را علم نمودند در واقع در یک مسیر حرکت کردند و اعتماد عمومی مردم را نشانه رفتند

خروج از نسخه موبایل