نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

برگزاری هیئت منتظران موعود(عج) در شبکه بهداشت ودرمان شهرستان شهریار

به گزارش خبر شهر همزمان با فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی کانون بسیج جامعه پزشکی شهریار مراسم سخنرانی با حضور مسئول محترم تربیت و تعالی  سپاه حضرت سیدالشهداء(ع)حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا مظلوم در تاریخ نوزدهم مهر ماه در نمازخانه شبکه بهداشت و درمان شهرستان شهریار برگزار نمود.

حاج آقا مظلوم هدف قیام امام حسین(ع) را بیان فرمودند. قیام حضرت فقط بر یک امر استوار بود ، «امر به معروف و نهی از منکر». این حرکت خزنده دشمن را در شبکه های اجتماعی ببینید ، علل قیام امام حسین را تحریف میکنند. اینکه مطرح میکنند جنگ میان حسین و یزید بر سر یک زن بوده است! این گونه شبهات هدف دارد و آن تغییر تدریجی تشیع است. رابرت مرداک مؤسس و صاحب امتیاز شبکه فارسی وان و هفتاد شبکه دیگر این تحریف تدریجی تشیع را قورباغه پز مینامند، چراکه به استدلال او حمله مستقیم به عقاید شیعه، واکنش سریع او و مستحکم شدن اعتقادات را دربردارد مثل واکنش سریع قورباغه نسبت به آب جوش. اما تغییر تدریجی اعتقادات با ایجاد شبهات متعدد و گوناگون مانند گرم کردن آهسته آب سردی که قورباغه در آن قرار گرفته، منجر به سازگاری قورباغه و پخته شدن او میگردد.ودشمن اینگونه هدف ارزشمند امر به معروف قیام حضرت را به تدریج متزلزل میکند که درجامعه امروز ما به فرموده حضرت آقا،امر به معروف و نهی از منکر تبدیل به یک واجب فراموش شده میشود.امر به معروف و نهی از منکر نقش پیشگیری دارد، پیشگیری بهتر است از درمان. چرا امر به معروف نمیکنیم؟

زیرا نتایج زیانبار و ویرانگرترک آن را نمیدانیم. وقتی اشرار مسلط شوند، دعا مستجاب نمیشود، عذاب فراگیر میشود چرا که در وقوع عذاب تر و خشک با هم میسوزند به علت ترک فضیلت امر به معروف. وقتی قوم شعیب عذاب شدند همه با هم گرفتار عذاب الهی شدند در حالیکه ۶۰ هزار نفر نماز خوان داشتند اما چون آنها به بی نمازی ۴۰ هزار نفر دیگر بی تفاوت بودند ونهی از منکر نکردند با آنها عذاب شدند. بر اساس آیات قرآن حتی حیوانات هم در جوامع خود این فضیلت را ترک نمیکنند. در سوره نمل آیه ۱۷ مورچه ای به دیگر مورچگان تذکر میدهد زیر دست و پا له نشوید ، کنار بروید! و نیز در همین سوره ،هدهد هشدار میدهد که کسی را دیدم که خدا را پرستش نمیکرد.

اهمیت آن را نمیدانیم.مثلا اگر نماز صبحمان ترک شود سردرد میگیریم ، حال خوشی در آن روز نداریم اما اگر امر به معروفی ترک شود ناراحت نمیشویم و این میشود که منکری مانند بی حجابی در جامعه زیاد میشود.

میترسیم از اینکه مشاجره شود ، درگیری شود! امام حسین (ع) اگر میترسید ، قیام نمیکرد. بقدری حضرت جانباخته بود در برابر فضیلت امر به معروف ونهی از منکر که فرمودند ای شمشیرها مرا دریابید! حضرت برای نهی از منکر جان داد، ما آبرو هم نمیدهیم؟!دلایل دیگری هم هست، سلسله وار اینکه ایمان ضعیفی داریم، بعلت گناهان زیاد ناامید هستیم، صبر نداریم در اینباره سوره عصر را زیاد بخوانید ، از خدا کمک بگیرید، یک علت دیگر ترک امر به معروف اینکه خجالت میکشیم این فضیلت را انجام دهیم و یا بهانه میآوریم و حوزه امر به معروف را محدود میدانیم.امر به معروف و نهی از منکر یک واجب عینی است  مثل نماز صبح بر گردن هر فرد مسلمانی هست که خود باید انجامش دهد، هرجا منکری دید تذکر دهد ولو لسانی، منتظر تذکر نیروی انتظامی نباشد که آنها وظایف خود را انجام دهند.

چگونه امر به معروف ونهی از منکر کنیم؟ شیوه امر به معروف و نهی از منکر باید اثرگذار باشد.اول اینکه با زبان نرم بگوییم ، عاطفی برخورد کنیم. کما اینکه در قرآن هم خداوند به پیامبر مهربانی اشاره میکند و میگوید زبان تو را نرم قرار دادیم و گرنه همه از دور تو پراکنده میشدند.دوم اینکه غیر مستقیم بگوییم، مثل اینکه آیه ای از آیات قرآن را یادآوری کنیم در جائیکه عده ای سرکسی را کلاه میگذاشتند فقط یادآور شدم و مکروا و مکرالله و الله خیر الماکرین. سوم اینکه ایجابی بگوییم نه سلبی . مثل شکستن ویدئو ها و ماهواره ها و… که اثر معکوس داشت، جایگزین مناسب ماهواره را معرفی و یا ایجاد کنیم.

امر به معروف مراحلی دارد: ۱- قلبی ۲-زبانی ۳-عملی . اینکه در قلبمان از این عمل منزجر باشیم ، بدان راضی نباشیم.و بر اساس آیات و روایات و نیزبنا بر فرموده مقام معظم رهبری حداقل کار این است که تذکر بدهیم که تذکر لسانی وظیفه همگانی است.

خروج از نسخه موبایل