نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

اطلاعیه فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران به مناسبت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی

با توجه به فرا رسیدن ماه محرم و برپایی مراسم عزاداری هیئت های مذهبی،فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران با صدور اطلاعیه‌ای بر گرامیداشت ارزش‌های والای این ماه بزرگ و اهداف نهضت عظیم حضرت سیدالشهدا (ع) تأکید کرد.
خبر شهر به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ،سردار “محسن خانچرلی” فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: هرساله امت مسلمان و شیفتگان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) همزمان با آغاز ماه محرم در سراسر میهن اسلامی اقدام به برپایی مراسم عزاداری،سینه زنی و زنجیرزنی در تکایا و حسینیه ها می کنند و این مراسم هر سال با شکوهتر از سال های قبل برگزار می شود .
فرمانده انتظامی ویژه غرب استان عنوان کرد: عاشورا نقطه عطف شجاعت، شکیبایی، ذلت گریزی و ستم ستیزی در تاریخ پرفراز و نشیب اسلام است، عاشورا مظلومانه ترین و جانگدازترین واقعیت در حیات بشری است که در آن، مبارزه با خودپرستی و خودکامگی با خون نگاشته شد.
سردار خانچرلی افزود: پلیس غرب استان تهران با فعالیت مضاعف کلیه یگانهای انتظامی تابعه و مشارکت شهروندان و عزاداران ضمن ایجاد فضایی مناسب و توام با امنیت برای برگزاری هرچه با شکوه تر مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان آقا اباعبدالله الحسین(ع) از انجام هرگونه رفتار توأم با خرافه پرستی و بدعت گذاری جلوگیری خواهد کرد .
این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد : در شرایط حساس کنونی و دشمنی دیرینه استکبار جهانی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ، ضروریست که عزاداران حسینی با تامل بیشتر به حادثه بزرگ عاشورا نگاه کرده و از شیوه های غیرمتعارف و توام با خرافه پرستی که موجب خدشه وارد شدن به دین را فراهم می کنند ، خودداری کنند .
سردار خانچرلی با اشاره به این که برخی از افراد در ایام عزاداری از شیوه های نامتعارف استفاده می کنند، گفت: به منظور پیشگیری از این ناهنجاریهای اجتماعی و فرهنگی، فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران با نگاهی جامعه محورانه ضمن گسترش تعامل با نهادها و تشکل های مردمی برون سازمانی و همچنین استفاده از عزاداران سالار شهیدان از انجام اینگونه اعمال جلوگیری خواهد کرد .
فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران تصریح کرد: ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی با تلاش بی وقفه کوشش خواهند کرد با برقراری نظم و امنیت و سهولت در تردد خودروها، برشکوه و عظمت مراسم عزاداری در سطح استان مخصوصا از هفتم محرم به بعد بیفزایند، لذا به شهروندان محترم توصیه می شود با ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی در این ایام همکاری صمیمانه داشته باشند.
رئیس پلیس غرب استان تهران همچنین توصیه ای به هیات ها و دسته های عزاداری داشت و تاکید کرد: به منظور صیانت از نهضت عظیم کربلا، از انجام اعمال خرافی و دور از شان اسلام که موجب وهن دین و مظهر بی نظمی و ناهنجاری اجتماعی است، پرهیز نموده و مسئولان هیئت های عزاداری و تکایا، از نصب هر گونه داربست در معابر عمومی که موجب مسدود شدن خیابان و یا کندی عبور و مرور می شود پرهیز نمایند.
توصیه می شود در حرکت دسته های عزاداری و حین برگزاری مراسم عزاداری، بویژه در ساعات پایانی شب، رعایت حال بیماران و افراد مسن را بنمایند.
فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران در پایان جهت هرچه باشکوهتر برگزارشدن مراسم عزاداری سالار شهیدان از مسئولان هیئت های عزاداری و همچنین شهروندان درخواست کرد ، موارد زیر را به هنگام عزاداری مدنظر قرار دهند :
۱- ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی با تلاش بی وقفه کوشش خواهند کرد با برقراری نظم و امنیت و سهولت در تردد خودروها، برشکوه و عظمت مراسم عزاداری در سراسر کشور بیفزایند، لذا به شهروندان توصیه می شود، با ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی در این ایام همکاری صمیمانه داشته باشند.
۲- به هیات ها و دسته های عزاداری تاکید می شود به منظور صیانت از نهضت عظیم کربلا، از انجام اعمال خرافی و دور از شان اسلام که موجب وهن دین و مظهر بی نظمی و ناهنجاری اجتماعی است، پرهیز کنید.
۳- مسئولان هیات های عزاداری و تکایا، از نصب هر گونه داربست در معابر عمومی که موجب مسدود شدن خیابان و یا کندی عبور و مرور می شود به شدت پرهیز کنند.
۴- به کلیه مسئولان هیات ها و دسته های عزاداری توصیه می شود در حرکت دسته های عزاداری و حین برگزاری مراسم عزاداری، بویژه در ساعات پایانی شب،رعایت حال بیماران و افراد مسن را بنمایند.
۵- مراکز ۱۱۰ پلیس در تمامی ساعات شبانه روز آماده دریافت اطلاعات و خدمت رسانی به مردم خواهند بود.
۶- ضرورت رعایت ظواهر و شئونات اسلامی به خصوص رعایت حجاب بانوان و پوشش مناسب آقایان به منظور حفظ حرمت شعائر دینی و شکوه ماه محرم.

خروج از نسخه موبایل