نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

همایش آسیب شناسی انتخابات، 11 مهرماه در شهریار برگزار می شود

 خبر شهر به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهریار؛ دکتر سعید ناجی فرماندار شهرستان شهریار در زمینه برگزاری این همایش گفت: با توجه به اینکه اداره امور کشور به موجب قانون اساسی از طریق مشارکت مردم در انتخابات صورت می گیرد مراقبت از آن ضروری و دارای اهمیت واولویت خاص است.
بنا بر این گزارش، ایشان در تبیین اهداف برگزاری این همایش اظهار داشت: در حوزه وظایف بخشی فرمانداری، علاوه بر ایجاد هماهنگی در تأمین امنیت وحفظ نظم وآرامش بین دستگاههای مربوط، و تحقق برنامه های توسعه سیاسی واجتماعی وارتقای مشارکت مؤثر مردم در قالب فعالیت مطلوب احزاب وتشکلهای غیر دولتی ونیز هدایت وراهبری وپشتیبانی شوراهای اسلامی ونظارت بر فعالیت آنها، به طور خاص مسؤلیت برنامه ریزی واجرای انتخابات را به عهده دارد. به موجب این وظیفه سازمانی، که همواره دستاوردها وچالش هایی را در پی داشته است بررسی وارزیابی نقاط قوت وضعف آن باعث می شود تا دست اندرکاران به نحو شایسته انتخابات را برگزار نمایند.
فرماندار شهریار افزود:  با توجه به تأکید رهبر کبیر انقلاب مبنی بر اینکه میزان رأی ملت است ومقام معظم رهبری مدظله العالی رأی را حق الناس وریاست محترم جمهور آنرا امانت مردم فرض کردند، برگزاری درست وقانونمند انتخابات وظیفه ای خطیر است که از افتخارات نظام جمهوری اسلامی قلمداد  می شود. اما آفت های آن را نباید از نظر دور داشت. البته پرداختن به موضوع آسیب های انتخابات نباید موجب تصور غلط شود. برخی مواقع، انسان دچار بیماری می شود بر اساس نظر پزشک ازآن پاتولوژی صورت می گیرد تا با تشخیص درست، دارو تجویز ودرمان مناسب انجام شود. بنابراین امری که سرنوشت یک ملت وکشور را رقم می زند باید از آن مراقبت کرد واز آفت های احتمالی  آن هم باید جلوگیری نمود.
دکتر ناجی خاطر نشان کرد، برگزاری انتخابات در یک نظام سیاسی نشانه نقش مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خویش است ولذا تحقق عینی آن زمانی صورت می گیرد که اعتماد عمومی وجود داشته باشد از این رو برای ارتقا مشارکت مردم در اداره کشور، باید به رشد وافزایش سرمایه اجتماعی  همت گماشت و از تصورات عامیانه مانند” از سیاست بیزارم” جلوگیری کرد زیرا نتیجه تصمیمات سیاسی در زندگی مردم تأثیر گذار است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: پس از برگزاری انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی مقرر گردید در سال جاری همایش آسیب شناسی انتخابات در شهرستان شهریار برگزار شود. در این ارتباط، ابتدا در اوایل خرداد ماه اطلاعیه فراخوان مقاله با محوریت” گفتمان های سیاست داخلی در انتخابات ونحوه تبلیغات ورفتار کاندیداها ونقش احزاب وقانون انتخابات” از طریق فضای محیطی وفضای مجازی به اطلاع پژوهشگران رسید که به علت محدودیت وقت واستقبال علاقه مندان زمان ارسال مقاله تمدید گردید. پس از داوری  از بین مقالات واصله تعداد سه مقاله برتر در همایش ارایه خواهد شد سپس کارشناسان سیاسی وحقوقی کشور، به صورت میزگرد دیدگاههای خود را مطرح می نمایند ودر پایان  از پژوهشگران ودست اندرکاران انتخابات تقدیر بعمل خواهد آمد.

 

خروج از نسخه موبایل