نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

فاز دوم تقاطع غیرهمسطح شهدای حصارک راه اندازی شد/ بهره برداری از پروژه مهرویلا تا پایان امسال

به گزارش خبر شهر به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج،  فاز دوم تقاطع غیر همسطح حصارک پیش از ظهر امروز با حضور سخنگوی دولت، استاندار البرز، شهردار کرج، نمایندگان مجلس و اعضای شورای اسلامی شهر کلانشهر کرج به بهره برداری رسید.

شهردار کرج در این مراسم عنوان کرد: ساخت تقاطعات غیر همسطح بر روی آزاد راه کرج – قزوین در محدوده حصارک کرج با توجه به میزان ترافیک بالا و ایجاد مشکلات عبور و مرور برای شهروندان در این مراسم از سال ۹۳ به همت مدیریت شهری کرج آغاز شد که طی سال ۹۵  این دومین فاز تقاطع های مذکور است که در این محدوده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

علی ترکاشوند اظهار داشت: فاز دوم تقاطع غیر همسطح شهدای حصارک برای دسترسی آسان شهروندان و مسافرانی که قصد عبور از بزرگراه کرج – قزوین و جاده قزلحصار به حصارک را دارند احداث شده و برای تحقق این طرح عمرانی بالغ بر ۱۵میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

ترکاشوند با اشاره به مشخصات فنی این طرح عمرانی گفت: مساحت عرشه این پل حدود دو هزار و ۶۰۰ مترمربع، عرض آن به طول ۸ الی ۱۸ متر و طول پروژه فاز دوم تقاطع غیر همسطح حصارک افزون بر ۲۱۵ متر است؛ نوع عرشه فاز دوم تقاطع غیر همسطح شهدای حصارک بتنی پیش تنیده بوده که حجم بتن استفاده شده در آن بیش از پنج هزار مترمکعب است که این پل ۶ پایه دارد و ۷۰۰ تن آرماتور نیز در آن به کار برده شده است.

این مسئول ارشد شهری خاطر نشان کرد: آسفالت مصرفی برای احداث و بهره برداری از پروژه یک هزار و ۶۰۰ تن بوده و ۱۶ هزار مترمکعب عملیات خاکبرداری، ۴۵ تن هندریل در آن صورت گرفته است.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته با تدابیری که از سوی مدیریت شهری کرج اتخاذ شده است مقرر گردیده تا اوایل خرداد ماه سال ۹۶ با توجه به نصب سازه نگهبان که بر روی اتوبان کرج _ قزوین چهار فاز دیگر تقاطعات غیر هم سطح حصارک نیز به بهره برداری برسد.

شهردار ایران کوچک بیان کرد: ساخت تقاطعات غیر هم سطح در محدوده حصارک در دوره چهارم شورای اسلامی شهر کرج طی سه دولت گذشته در نوع خود بی نظیر بوده است زیرا با توجه به حجم و تعدد سایر فعالیت های عمرانی در این کلانشهر فرصت نشده بود که این طرح عظیم عمرانی به بهره برداری برسد و در حال حاضر با پیگیری های مدیریت شهری و نمایندگان مردم کرج در مجلس شورای اسلامی این مهم در حال تحقق است.

ترکاشوند در بخشی دیگر از سخنان خود تاکید کرد: احداث تقاطع زیر گذر شهدای حصارک نیازمند آن بود تا زمینی با وسعت ۲۰ هزار مترمربع از وزارت جهاد کشاورزی تملک شود که با پیگیری نمایندگان مردم کرج در مجلس ظرف مدت زمان یک هفته تملک شد.

این مدیر ارشد شهری گفت: عملیات اجرایی بزرگراه شمالی کرج نیز که با حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در شورای چهارم به تصویب رسیده از حدود دو ماه پیش آغاز شده و به تازگی نیز ۴۰۰ میلیارد ریال صورت وضعیت داشته است.

ترکاشوند خاطر نشان کرد: اجرای عملیات بزرگراه شمالی اکنون با سرعت و قوت در حال پیشروی است و زیر گذر تقاطع غیر هم سطح شهیدان آجرلو هم طی دو ماه آینده به بهره برداری می رسد و تلاش می شود کل این پروژه تا پایان سال ۹۵ به بهره برداری برسد.

از مهم ترین نکاتی که شهردار کرج در سخنان خود به آن اشاره کرد ابر پروژه مهرویلا بود که بر اساس گفته های این مسئول ارشد شهری تمامی تلاش ها بر آن است تا پیش از موعد مقرر آن که در مهر و آبان سال ۹۶ پیش بینی شده بود در اسفند ماه سال ۹۵ به بهره برداری برسد.

خروج از نسخه موبایل