نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

زنگ مهر و مقاومت در مدارس شهریار نواخته شد

خبر شهر به گزارش دفتر اطلاع رسانی وروابط عمومی آموزش وپرورش شهریار: در آئینی نمادین زنگ مقاومت و بازگشایی مدارس با حضور فرماندار ،فرمانده سپاه ،فرمانده نیروی انتظامی ،نماینده شهرستان ، امام جمعه و مدیر آموزش وپرورش درآموزشگاه آیت ا..هاشمی رفسنجانی روستای کردزار نواخته شد .

مدیر آموزش وپرورش در ابتدای این ائین ضمن خیرمقدم وتبریک به مناسبت بازگشایی مدارس واغازسال تحصیلی جدیدو آغازهفته ی دفاع مقدس از رشد جمعیت دانش آموزان درسال های اخیراین شهرستان خبرداد.

ذبیحی در ادامه با بیان این موضوع که رشدجمعیت دانش اموزی در سال های اخیر به صورت فزاینده بوده است افزود:تعداد دانش آموزان پایه ی اول درسال جاری به ۱۳ هزار نفررسیده که این موضوع رشد۵/۸درصدی جمعیت دانش اموزان پایه ی اول ابتدایی را نشان می دهد.

وی اذعان داشت : مدیریت آموزش وپرورش شهریاربا ۷۰۴ واحدآموزشی با حضور ۶هزارو ۸۲۰همکارآموزشی و پرورشی در حال خدمت رسانی به نظام تعلیم وتربیت این شهرستان است.

وی درپایان یاد آور شد :درسطح کشور برای هر۱۱دانش آموز یک معلم ،در شهرستان های استان تهران برای هر۱۵ دانش آموز یک معلم ودر شهرستان شهریاربرای هر۳۳/۱۹دانش اموز یک معلم وجود دارد.

در ادامه این آئین فرماندار شهریار  در سخنانی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره ایثارگری های دلاورمردان و شهدای هشت سال دفاع مقدس؛ گفت: در مدارس ما، اگر فقط علم اندوزی محض مد نظر بود بی شک بسیاری از کشورهای پیشرفته در این حوزه از ما جلوتر هستند؛ اما آن چه که می تواند مدارس و دانش آموزان مارا از آنها متمایز کند، اخلاق و توجه به مکارم اخلاقی است.

ناجی با ذکر این نکته که کشور ما که پرچمدار اسلام واقعی در جهان است و در این مسیر باید به دنبال اخلاق باشیم اظهار داشت: توجه به اخلاق، حوزه ای است که ما را با سایر ملل و کشورها به طور جدی جدا کرده است و اگر نتوانیم در حوزه اخلاق حرکت مناسبی داشته باشیم نمی توانیم به عنوان یک کشور اسلامی ادعایی داشته باشیم.
وی بیان داشت: در تمامی محیط ها، علی الخصوص محیط های آموزشی و خانوادگی، باید تلاش کنیم تا جامعه را هرچه بیشتر اخلاق مدارتر و اخلاق محورتر کنیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان شهریار، از دروغ به عنوان ریشه مفاسد دیگر یاد کرد و افزود: ما در جامعه خود گرفتار این مصیبت بزرگ هستیم و بسیاری از مشکلات و مسایلی که متوجه جامعه ماست از همین حوزه نشات می گیرد و باید مدارس به نوعی دانش آموزان را تربیت کنند که ریشه این فساد از جامعه ما برچیده شود.

این مسئول  ضمن تشریح آسیب های جدی در حوزه اخلاق ادامه داد: غیبت به عنوان یک آسیب جدی دیگر در جامعه ما وجود دارد و در دین ما نیز به عنوان یک منکر بزرگ از آن یاد شده است؛ چرا که برهم زننده نظم و آرامش خانواده و جامعه است.

فرماندار شهریار افزود: ریا و دورویی وقتی جای  صداقت را می گیرد؛ می تواند بنیان های هر جامعه ای را از بین ببرد چرا که اگر در جامعه ای، چاپلوسان بر کسانی که در گفتار و رفتار خود صداقت دارند پیشی بگیرند؛ پایه های اجتماعی کشور و کانون استوار نظام مورد هجمه قرار می گیرد و لطمه جدی به شایسته سالاری و نظام اداری وارد می کند.

ناجی با توصیه دانش آموزان به رعایت نظم در تمامی کارها؛ گفت: آن چه که بیشتر می تواند نظم جامعه را برهم بریزد؛ بی قانونی است و اگر در مسیر بی قانونی حرکت کنیم؛در سایه بی قانونی همه ضرر خواهند کرد.
وی در پایان ادامه داد: مهربان باشید و به دنبال مودت و اخوت بیشتر حرکت کنید چرا که جامعه ما نیازمند همدلی، مودت و مهربانی است.
شایان ذکر است در پایان این مراسم زنگ مقاومت و بازگشایی مدارس به دست فرماندار شهرستان نواخته شد.

خروج از نسخه موبایل