نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

اخذ ویزا برای شرکت در مراسم اربعین الزامی است

خبر شهر به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ناصرحویزاوی افزود: صدور ویزا از مهم ترین اولویت هاست و اگر مردم  در این زمینه به موقع  اقدام کنند، یکی از معضلات اصلی در ایام اربعین برطرف می شود.
وی افزود: نام نویسی سفر اربعین از دو روز پیش در سامانه سماح به نشانی https://samah.haj.ir آغاز شده است و تا ۲۴ آبان‌ ادامه دارد.

وی اضافه کرد: زائران اربعین حسینی در سال گذشته تا روزهای آخر در انتظار لغو ویزا بودند و این موضوع باعث شد با ازدحام جمعیت در دفاتر صدور ویزا مواجه شویم.
مدیرکل حج و زیارت خوزستان درباره هزینه ویزا هم گفت: پارسال هزینه ویزای گروهی ۳۰ دلار و ویزای انفرادی ۴۰ دلار بود، ولی امسال هزینه ویزای انفرادی و گروهی از سوی عراق، ۴۰ دلار اعلام شده است.

وی افزود: بیمه زائران، مدیریت کمیته هایی مختلف و ثبت نام زائران در سامانه سماح از مسائلی است که امسال به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته است.
مدیرکل حج و زیارت خوزستان ادامه داد:‌ امسال تمام مراحل ثبت‌نام و همچنین واریز مبلغ هزینه ثبت‌نام به صورت اینترنتی انجام می‌شود و در این زمینه ۴۰ دلار هزینه ارزی اخذ روادید،  ۱۰ هزار تومان حق شرکت، ۲۵ هزار و ۹۰۰ تومان حق بیمه و همچنین دو هزار تومان حق ورود  به سایت سماح در نظر گرفته شده است.

حویزاوی گفت: زیرساخت های مطلوبی نیز در زمینه جاده ای، پارکینگ، برق ، دیتا و پهنای باند در پایانه های مرزی شلمچه و چذابه ایجاد شده که نسبت به سال گذشته قابل قیاس نیست و امید است سایر برنامه های زیرساختی در جهت ایجاد رفاه برای زائران اربعین تا یک ماه و نیم آینده انجام شود.

پایانه های مرزی چذابه، شلمچه و مهران سه پایانه مرزی کشور به شمار می روند که هرسال تعداد زیادی از زائران حسینی از این سه مرز برای سفر به کربلا و نجف عبور می کنند.

خروج از نسخه موبایل