نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

راه اندازی پایگاه اورژانس اجتماعی از جدی ترین نیازهای این خطه از غرب استان تهران به شمار می رود که باید برای حصول و تامین آن اقدام شود.

وی افزود:اکثریت قریب به اتفاق مراجعه کنندگان به بهزیستی، متقاضی دریافت مبالغ نقدی هستند که این امر موید مشکلات اقتصادی و دغدغه های مالی در جامعهِ تحتِ پوششِ بهزیستی شهرستان قدس است.
تیموری گفت:قریب به سه هزار نفر تحت پوشش بهزیستی این منطقه قرار دارند که از این میزان دو هزار و ۵۰۰ نفر در حوزه توانبخشی و ۵۰۰ نفر نیز در قالب عرصه اجتماعی می گُنجند.
وی در تشریح جزئیات جامعه تحت پوشش این مجموعه به تناسب مشکلات، بیماری ها و ناتوانی هایی که با آن مواجه هستند عنوان کرد:۹۵ خانوار دارای بیش از دو معلول، ۱۵۰ بیمار مزمن روانی، ۳۱۵ ناشنوا، ۱۷۳ نفر که مبتلا به محدودیت های بصری و بینایی هستند، بخشی از طیف بندی به شمار می رود که در آمار احصا شده به دست آمده است.
رئیس بهزیستی شهرستان قدس با اشاره به وجود ۳۰۰ خانوار بد سرپرست و بی سرپرست در این محدوده استحفاظی از غرب استان تهران افزود:ارائه خدمات مشاوره ای یکی از دستورکارهای تعریف شده در قبال این گروه آسیب پذیر است که بعضا به نتایج مطلوب و سازنده ای نیز منتهی می شود وکم نبوده اند خانواده هایی که در سایه اقدامات انجام شده به زندگی عادی و طبیعی خود بازگشته اند.
تیموری در خاتمه با بیان لزوم راه اندازی پایگاه اورژانس اجتماعی در این شهرستان یادآور شد:تجربه ثابت کرده، دستاوردها و خدمات ارزنده چنین مراکزی بسیار مطلوب اثر خواهد بود و با عنایت به ویژگی ها، مسائل و دغدغه های اجتماعی موجود دراین منطقه، لزوم و ضرورت راه اندازی و تامین چنین مراکزی به شدت احساس می شود.
1553

خروج از نسخه موبایل