نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

یک توصیه از سوی دلسوزان شهر :آقای شهردار لطفا استعفا کنید

 

خبر شهر به نقل ازاسماعیل داسدار مدیر مسول نشریه آسمان شهر – قریب به ۲۸ ماه است که شورای شهر شهریار، مهندس مسعود رهنما را به عنوان شهردار و سکاندار این شهر انتخاب کرده است. در ابتدای انتخاب رهنما به عنوان شهردار، حواشی بسیاری مبنی بر عدم آشنایی وی با امور اجرایی شهرداری آنهم در قالب بالاترین مقام اجرایی شهر شهریار که به عنوان مرکز شهرستان از حساسیت های خاص برخوردار است، وجود داشت. عده ای از اعضای شورای شهر بر این باور بودند شهردار میبایست فردی باشد که سالها در رده های مدیریتی شهرداری فعالیت مستمر و موثر داشته باشد تا بتواند با توجه به تسلط کامل بر قوانین شهرداری و ارتباطات منطقه ای و حتی فرامنطقه ای مرتبط، شهرداری شهریار را آنگونه که شایسته است مدیریت کند. از اینرو و بر اساس همین اختلاف نظرها، سرانجام مهندس رهنما با رای شکننده نصف بعلاوه یک (۷ رای) به عنوان شهردار شهریار معرفی شد و دیگر اعضای شورا نیز خود را مکلف کردند تا با حمایت از شهردار منتخب، امور را به نحو احس پیش ببرند.

مجموعه شورای شهر و شهرداری به عنوان متولیان شهر بزرگترین وظیفه را در راستای ایجاد یک فضای بانشاط تعریف شده مطابق قانون بر عهده دارند و در این راه باید از بسیج تمام امکاناتی که می توانند و اجازه دارند بهره گیرند.

اگر فقط کمی منصف باشیم و بی طرف، یقینا ایجاد چنین فضای مورد اشاره و یا حتی تلاش برای ایجاد آن را در شهرستان شهریار شاهد نبوده ایم. یاد داریم که در روز معارفه مهندس مسعود رهنما به عنوان شهردار، صحبت از جذب سرمایه گذار و اجرای پروژه های عمرانی تاثیرگذار در شهر شد و این مدیر تحصیلکرده از مواردی سخن گفت که بر حاضرین مستولی گشت، در آینده ای نزدیک تحولات عظیم عمرانی را در شهر شهریار شاهد خواهند بود و امروز پس از گذشت بیست و اندی ماه از آن روز، نه تنها پروژه عمرانی دهان پرکنی اجرا و به بهره برداری نرسیده است، بلکه برخی پروژه ها نیز یا در حد همان ناخنک باقی مانده است یا اینکه افکار عمومی تا به امروز فقط ماکتی از آنرا مشاهده کرده اند.

این روز ها نقد عملکرد شهردار شهریار و همینطور عزل وی از سوی شورا در بعضی از کانال های خبری شهرستان با گل واژه ها و بهانه هایی همراه است همینطور در برخی دیگر از کذب بودن این اخبار میگویند و جو حاکم بسیار غبار آلود به نظر میرسد. در فضای موجود اصلا قصد پرداختن به اتفاقات اخیر را نداریم هرچند معتقدیم اشتباهات فراوانی از سوی شهردار و شورا اتفاق افتاده است و این رسانه همچون همیشه فقط صلاح شهر و شهروندان را بر هر اتفاقی اصلح میداند.

بعضا مواردی مورد نقد قرار می گیرد، تاکید میکنم نقد نه تخریب که به نظر می رسد حق با نقادان است؛ علت را می گویم مثلا در موقعی که هنوز حکم انفصال شهردار به وی ابلاغ نشده شورا نباید خودسرانه جلسه بگذارد و وی را عزل کند البته از سوی دیگر نیز اعضای شورا به درستی سوال میکنند که اگر نامه انفصال آقای رهنما از سوی وزارت کشور برای ما فرستاده شده و از ما خواسته اند تا طبق قانون عمل نماییم اینجا وظیفه شورا چیست؟!

آیا نباید طبق قانون سرپرست انتخاب نماییم؟

بنده بدترین روش تخریب را دفاع غلط از عملکرد  یک فرد میدانم و به آنهایی که از آقای رهنما حمایت میکنند توصیه میکنم کار را به دشمنی و لجبازی نکشانند و طوری نشود که ماندن یا رفتن رهنما برای افراد تبدیل به رفتن یا نرفتن آبرو شود. از اعضای شورا و شهردار خواهش میکنم که ابتدا کلاه خود را قاضی کرده و خروجی اصلاح و رضایت عموم باشد و نه تامین نظر شخصی.

اگر به اقدامات شهرداری شهریار در سطح شهر در حوزه های مختلف به خصوص در عرصه عمرانی و فرهنگی نگاهی کوتاه بیندازیم به خوبی به این نکته پی خواهیم برد که هیچ کس در کسوت بی طرفی نمی تواند نافی اقدامات انجام شده باشد؛ هر چند این نکته مهم را نیز نمیتوان از نظر دور داشت که خیلی از فعالیت ها و اقدامات به دلیل اختلافات شهردار و شورا بر روی زمین مانده است.

اینجا سخنم با جناب آقای مهندس رهنما معاون پیشین وزیر راه و شهرسازی و شهردار بومی شهریار است

جناب آقای مهندس رهنما، طی یکسال گذشته جلسات متعددی از سوی دلسوزان و معتمدین شهر برای رفع اختلافات شورا و شهرداری برگزار شد؛ اما همه این تلاش‌ها تنها به سکوت چند روز و چند هفته‌ای این اختلافات منجر گردید و آتش زیر خاکستری که از وجود این اختلافات ایجاد شده بود، هر از چندگاهی به گونه‌ای شعله ورتر از گذشته میشد.

جناب آقای مهندس رهنما در چندماه اخیر دامنه این اختلافات به حدی بالا گرفته بود که با محدودیت‌های اعمال شده از سوی شورا، شهردار دیگر قادر به انجام مسئولیت‌های قانونی خود نبود و به همین دلیل شهر شهریار از این لجبازی ها ضرر فراوانی کرده است.

جناب آقای مهندس رهنما اعضای شورا به دو گروه مخالف و موافق تقسیم شدند که پنج نفر از اعضای شورای موافق برنامه‌ها و اقدامات در شهرداری بودند و هشت نفر نیز در گروه مخالفین این برنامه‌ها قرار داشتند.کش و قوس‌های موجود در شورای شهر موجب شد تا شهرداری با مشکلات زیادی مواجه شود؛ این در حالیست که براساس جایگاه تعریف شده در قانون، بایستی برنامه‌های شهرداری برای اجرا به تصویب شورای شهر برسد ولی چون اکثر اعضای شورا مخالف هستند برنامه‌ها به تصویب نمی رسد و این مخالفت‌ها مشکلات زیادی را در روند برنامه‌های شهرداری ایجاد کرده است.

جناب آقای مهندس رهنما عدم تصویب برنامه‌ها و اقدامات مورد نظر شهرداری، تماما به ضرر و زیان شهر و شهروندان منجر شده است و این موضوع دارای مسئولیت‌های قانونی و شرعی است.

جناب آقای مهندس رهنما طی مدتی که به عنوان شهردار شهریار فعالیت داشتید، سه بار استیضاح شدید ولی منجربه رای نشد و طی هشت روز گذشته نیز حکم انفصال شما به دست اعضای شورای شهر شهریار رسیده است.

جناب آقای مهندس رهنما با اینکه حضرتعالی حکم موقت جلوگیری از انفصال خدمت خود را از دیوان عدالت اداری گرفته اید اما اکثریت اعضای شورا دیگر شما را به عنوان شهردار قبول ندارند و وزارت محترم کشور نیز در عزل شما مصمم است.

جناب آقای مهندس رهنما با این وضعیت با اینکه حضرتعالی را از نیروهای خدوم و سالم نظام میدانیم و این موضوع را نیز میدانیم و به مردم هم اطلاع رسانی میکنیم که شما میتوانید به عنوان شهردار شهریار ادامه خدمت دهید اما احساس میکنیم حضور شما در شهرداری به جز افزایش مشکلات و چالش‌ها، ثمر دیگری ندارد و برای همین، با مشورت با برخی بزرگان شهر برای خاتمه وضع موجود و جلوگیری از اتلاف بیت المال و اتمام کش و قوس های موجود و از بین رفتن بهانه هایی که از سوی شورا مطرح می شود شما را توصیه به استعفا میکنیم تا از یدک کشیدن نام شهردار خلاص شده و نشان دهید هرگز به دنبال چنگ انداختن به میز شهرداری نبوده و نیستید و صلاح و حقوق مردم را بر هر چیزی مقدم میدانید.

در پایان ذکر این نکته ضرورت دارد که آنروز که مردم پای صندوق های رای رفتند و ضمن ادای تکلیف، نیم نگاهی هم به انتخاب مجموعه ای داشتند تا در طول دوره ۴ ساله بتواند نیازهای رفاهی و اتفاقا دست یافتنی آنها را پوشش دهد، با عشق به آبادانی محل سکونت خویش این افراد را انتخاب کردند و امروز نیز توقع دارند تا منتخبین ایشان، پاسخگوی سوالات و خواسته هایشان باشند و اتفاقا طرف حساب خود را مجموعه شورا می دانند نه شهرداری.

 

 

 

خروج از نسخه موبایل