نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت

به گزارش خبر شهر تامین سلامت همه جانبه جسمی، روانی،اجتماعی و معنوی آحاد جمعیت ساکن در پهنه جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران با اولویت مناطق کم برخوردار (روستا و حاشیه شهرها)ازاهداف عالی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی می باشد.بر این اساس و همچنین ابلاغ مقام معظم رهبری در تحقق رویکرد سلامت همه جانبه درهمه قوانین و سیاست های اجرایی،(با رعایت اولویت پیشگیری بر درمان الزامی است). طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت با هدف افزایش عادلانه دسترسی به خدمات سلامت،بهبود کیفیت خدمت رسانی و افزایش رضایتندی اجرا می شود. در این طرح مرکز بهداشتی درمانی فعلی به مرکز سلامت جامعه و یا پایگاه های بهداشتی به پایگاه سلامت القا یافته و به ازای هر۳۰۰۰ نفریک مراقب سلامت تعریف میگردد. در این راستا شهرستان شهریار به عنوان پرجمعیت ترین شهرستان غرب استان تهران همواره پذیرای مهاجرین از مناطق مختلف کشور و جهان می باشد که این امر ضرورت خدمت رسانی هرچه بیشتر و بهتر برای متولیان سلامت این شهرستان را دو چندان نموده است.
لذا شبکه بهداشت و درمان شهرستان شهریار در نظر دارد بر اساس برنامه ها و سیاست های دولت طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت با اهداف ارائه خدمات فعال به شرح ذیل برای کلیه ساکنان شهرستان به اجرا درآورد:
۱٫خدمات تشخیصی و شناسایی زودهنگام عوامل خطر بیماری
۲٫خدمات ارزیابی،تشخیصی و شروع درمان بیماری های مزمن و بیماری های شایع فعلی
۳٫خدمات مراقبت از سلامت مادران باردار،شیرده،کودک و نوجوان، میانسال و سالمند
۴٫خدمات خود مراقبتی در محل زندگی،کار ،عبادت و تحصیل
۵٫خدمات مشاوره و مراقبت روانشناختی
۶٫خدمات مشاوره و مراقبت تغذیه سالم و فعالیت بدنی
۷٫خدمات مشاوره و مراقبت اجتماعی
۸٫خدمات سلامت دهان و دندان
۹٫خدمات سلامت محیط کار
۱۰٫خدمات حفظ و ارتقا نظام مدیریت بیماری های واگیر
لذا گام اول در اجرای برنامه طرح تحول سلامت انجام سرشماری خانه به خانه به منظور شناسایی دقیق بافت محلی و نیازهای بهداشتی می باشد. در طی این سرشماری اطلاعات خانوارها با مراجعه حضوری پرسشگران به درب منازل جمع آوری و ثبات می گردد. مشارکت و همکاری شهروندان محترم با ارائه اطلاعات لازم بر اساس مشاهده کارت ملی و شناسنامه و دفترچه بیمه اعضای خانواده و تکمیل فرم پیشگیری توسط پرسشگران از اهمیت ویژه ای برخوردار است. امید است با مشارکت و همکاری های عزیزان شاهد اجرای موفقیت آمیز طرح تحول سلامت در سطح شهرستان شهریار باشیم.
photo_2016-08-08_17-58-27

خروج از نسخه موبایل