نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

یک اتفاق تکراری/توهین به خبرنگاران در شهرستان قدس/توصیه برادرانه به مدیر روابط عمومی فرمانداری قدس

خبر شهر به نقل از – (اسماعیل داسدار) هر ساله در ۱۷ مرداد به مناسبت شهادت شهید محمود صارمی در کل کشور توسط برخی دستگاه ها به عنوان روز خبرنگار گرامی داشته می شود و از خبرنگاران و اهل رسانه تشکر و تقدیری به عمل می آید.

در شهرستان قدس اما نه تنها برنامه ای با این عنوان توسط دستگاه ها و مسئولین برگزار نشده است بلکه برخی مسئولین به صورت جهت دار جلسه ای تشریفاتی را تشکیل داده و از برخی خبرنگاران شهرستان دعوت کرده اند که در این بین هیچ دعوتی از اهل رسانه و خبرنگاران محلی شهر نشده است.

رسانه ها به عنوان پل ارتباطی مردم و مسوولان رسالت اطلاع رسانی به موقع و شفاف به مردم را بر عهده دارند و از این رو دعوت از خبرنگاران در جلسات به معنای اهمیت قایل شدن مسوولان برای اطلاع رسانی به مردم در مورد تصمیمات اتخاذ شده است.

رویکرد دولت تدبیر و امید در حوزه اطلاع رسانی، آگاهی بخشی به جامعه به صورت شفاف و به موقع است اما همچنان نگاه بسته در حوزه اطلاع رسانی در شهرستان قدس وجود دارد و خبرنگاران به برخی جلسات دعوت نمی شوند.

عدم دعوت از خبرنگاران در جلسات مربوط به ادارات قدس و خصوصا فرمانداری امر جدیدی نیست و در گذشته نیز این مساله سابقه داشته است اما هیچگاه مسوولان به صورت شفاف دلیل عدم دعوت از اصحاب رسانه را اعلام نکرده اند.

در حالی که فرماندار شهرستان قدس در مقام مسوول ارشد شهرستان، رابطه بسیار نزدیک و دوستانه ای با رسانه ها دارد و دوست دارد در تمامی جلساتی که با حضور وی برگزار می شود رسانه حضور داشته باشند، روابط عمومی فرمانداری قدس چنین علاقه ای به حضور رسانه ها در جلساتشان ندارند و همین جا از فرماندار فهیم شهرستان قدس درخواست می نماییم موضوع پیش آمده را پیگیری نمایند.

در روز چهار شنبه مراسم تجلیل از خبرنگاران برگزار شده و متاسفانه تعدای از خبرنگاران دعوت نشده اند البته گلایه به دلیل عدم حضور و یا گرفتن هدایا و جوایز نیست زیرا خبرنگارانی که دعوت نشده اند افرادی هستند که سالهاست به این شغل مشغولند و هر کدام صدها لوح تقدیر و غیره دارند و درمانده منافع مالی آن نیز نیستند.

اما تاسف بار اظهارات مسوول روابط عمومی فرمانداری شهرستان قدس است که فرموده اند از این افراد کاری را ندیده اند و ایشان را ملاقات ننموده اند. تا امروز نمی دانستیم از رسالت هایمان که تعدادش کم هم نیست کارت حضور غیاب زدن در محضرآقای مسوول روابط عمومی نیز هست!!!

برادر عزیز( مسوول محترم روابط عمومی فرمانداری قدس)، آیا تا امروز ما را دعوت کرده اید که انتظار دارید؟؟؟!!! اگر کاری هم انجام شده از روی لطف بوده نه وظیفه.

برادر عزیز( مسوول محترم روابط عمومی فرمانداری قدس) ،باید به استحضار حضرتعالی برسانم که ما به وظیفه و رسالت خود واقفیم و در همین راستا و ر راستای تنویر افکار عمومی تا امروز بار ها و بارها مطالبی را از شهرستان قدس در قالب اخبار مسوولین و تحلیل های اجتماعی و اقتصادی به چاپ رسانده ایم و این اتفاق علی الرقم بی مهری ها و نگاه های تنگ نظرانه برخی مسوولان شهرستان قدس روی داده است که تمام آشیوها موجود است.

برادر عزیز( مسوول محترم روابط عمومی فرمانداری قدس) ، اگر تا امروز سخنی در مورد عملکرد ضعیف شما در دعوت از رسانه ها به زبان نیاورده و قلمی نزده ایم به حساب تعامل و خویشتن داری بگزارید نه ترس یا هر چیز دیگری.

برادر عزیز( مسوول محترم روابط عمومی فرمانداری قدس) ، اگر نمیدانی که قطعا نمی دانی رسانه های شهرستان های قدس، شهریار و ملارد  برای انعکاس خدمات نظام جمهوری اسلامی به مردم این سه شهرستان همواره بدون توقع و انتظار آمادگی کامل داشته و در صورت دعوت از آنان تا پاسی از شب نیز در جلسات حضور می یابند و هدف آنان تنها بازتاب دستاوردها و تصمیمات جلسات به مردم است و اگر نقد و انتقادی به مسوولی نیز شده در راستای اصلاح امور بوده و هدفی دیگری در آن دخیل نبوده است.

برادر عزیز ( مسوول محترم روابط عمومی فرمانداری قدس)، مردم از رسانه ها انتظار دارند نتایج تصمیماتی که در جلسات از سوی مسوولان به منظور رفع مشکلات آنان گرفته می شود به اطلاعشان برسد که امیدواریم برخی مسوولان شهرستان ها خبرنگاران را نامحرم ندانند.

برادر عزیز ( مسوول محترم روابط عمومی فرمانداری قدس)،لازم به ذکر است تنها رسانه های صاحب مجوز و قانونی شهرستان بدین ترتیب اند: تنها پایگاه خبریِ دارنده مجوز از هیئت ناظر برمطبوعات کشور و وزارت ارشاد، پایگاه خبری خبر شهر به مدیر مسئولی عیسی وحدت جوان و تنها نشریه محلی سه شهرستان شهریار،قدس و ملارد که گستره توزیعی در سطح سه شهرستان و گاهی غرب استان را دارد نشریه آسمان شهریار، به مدیر مسئولی اسماعیل داسدار و سردبیری پرویز امینی است و همینطور نشریه بروج با گستره توزیعی در حد استان  با قائم مقام مدیر مسوولی علی کیوانی که از این سه رسانه هیچکدام به جلسه ی مذکور دعوت نشده اند! تنها از افرادی دعوت شده اند که مجوز دفاتر پخش آگهی و ارسال اخبار کلی و گزارش کار ادارات به برخی رسانه های کشوری را دارا می باشند! کدامیک از این عزیزان که برخی از آنان بیش از دو دهه آگهی ها و اخبار روتین را برای برخی رسانه های کشوری ارسال می کنند، دارای مجوز رسانه ی مکتوب و یا مجازی در سطح شهرستان هستند؟(جای بسی خوشحالی است که حداقل خبرنگاران پیشکسوتی مانند بهنام ژاله و خانم اکبرزاده دعوت شده بودند)

باید از مسوول محترم روابط عمومی فرمانداری قدس پرسید چرا از تنها رسانه های مستقل درون شهرستانی جهت گرامیداشت روز خبرنگار دعوت نشده است؟! آیا این تبعیض آشکار در خصوص اهل رسانه ی شهرستان نیست؟

برادر عزیز ( مسوول محترم روابط عمومی فرمانداری قدس)، آیا میدانید معاون محترم مطبوعاتی وزیر ارشاد سهم مطبوعات محلی را در مسایل و رخدادهای مربوط به امور فرهنگی، سیاسی، دینی، اجتماعی و اقتصادی مهم دانسته و خواستار نقش آفرینی هرچه بیشتر رسانه های محلی در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به جامعه با رعایت حساسیت ها و خطوط قرمز شدند؟؟!! آیا این رفتار شما در راستای خواسته های دولت تدبیر و امید است؟؟!!!

در پایان یک توصیه برادرانه به مسوول روابط عمومی فرمانداری شهرستان قدس

وجود رسانه ها یک فرصت عالی برای مسئولان جهت برقراری ارتباط دوسویه بین خود و مردم در راستای ارتباط قوی برای حل معضلات بر پایه کمک ها و نظرات مختلف است.لذا اگر یک مسوول روابط عمومی در هر سازمانی باعث خدشه دار شدن  یا تضعیف این رابطه دو سویه شود کاری جز خیانت به آن سازمان و مدیر آن سازمان انجام نداده است.

اسماعیل داسدار

مدیر مسوول و صاحب امتیاز  نشریه محلی آسمان شهریار

توصیه برادرانه به مدیر روابط عمومی فرمانداری قدس: خبرنگاران برده های زرخرید شما نیستند!

 (پرویز امینی) دیشب آئین تقدیر خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان قدس برگزار شد.

این مراسم که به پاس یکسال فعالیت اهالی قلم شهرستان قدس و به میزبانی فرمانداری برگزار گردید، مربوط به فعالیت و پوشش خبری اصحاب رسانه در کل شهرستان قدس اعم از فرمانداری و دیگر دستگاههای این شهرستان بوده است. یعنی اینکه خبرنگاران و فعالین عرصه خبر در رسانه های مکتوب و دیجیتال که در طول یکسال گذشته مطالب و مسائل مربوط به شهرستان قدس را درج نموده و به تصویر کشیده اند، ظاهرا میبایست در این مراسم حضور داشته و مورد تکریم، تجلیل و تقدیر قرار میگرفتند.

اما روابط عمومی فرمانداری شهرستان قدس با مدیریت جناب صادقی در ابتکاری عجیب و غیرفابل دفاع، دعوت را به گونه ای دیگر انجام داد و عده ای از فعالین این عرصه را براحتی فراموش کرد، افرادی که بعضا هر کدام قریب به دو دهه فعالیت مستمر، موثر و مفید داشته اند.

شنیده ها حاکی از ان است، برخی همکاران حاضر در این مراسم، مسئول روابط عمومی فرمانداری قدس را مورد خطاب قرار داده و نسبت به عدم دعوت از خبرنگاران مذکور معترض شده اند و وی در پاسخ اینگونه بیان می کند که هر گز این افراد را ندیده و نمی شناسم، من هرکسی را که در دفترم دیده باشم دعوت میکنم، ضمنا سی سال است که در عرصه خبر و خبرنگاری تجربه دارم و …

این ادبیات مدیر فرمانداری قدس مفهومی جز این ندارد که حضور فیزیکی و دست به سینه روزانه اهالی قلم آنهم در دفتر وی، ملاک هویت خبرنگاری ایشان است ولاغیر، و این بدان معناست که این خبرنگاران هر از گاهی و شاید بهتر بگویم که روزانه در محل روابط عمومی فرمانداری قدس حاضر شده و عرض ادب داشته باشند تا شاید مورد تفقد و مرحمت جناب مدیر قرار گرفته و جهت صرف یک جوجه ماسیده و دریافت یک کارت هدیه به مراسم روز خبرنگار دعوت شوند.

مدیر روابط عمومی فرمانداری قدس فراموش کرده است که میزان سنجش فعالیت قلمی و تلاش خبرنگاران منوط به تیک کردن دفتر حضور و غیاب روزانه اصحاب رسانه در محل روابط عمومی فرمانداری قدس نیست، بلکه ایشان شخصا وظیفه دارند تا از میز خود جدا شده و با استعلام از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قدس، دفتر ارتباط مردمی نماینده مجلس شورای اسلامی مستقر در شهرستان، مجموعه شهرداری و شورای شهر و دیگر دستگاههای این شهرستان چهارصد هزار نفری، میزان فعالیت حضوری و درج اخبار خبرنگاران را رصد نموده و آنگاه تصمیم به دعوتی اینچنین گزینشی بزنند.

البته مدیر روابط عمومی قدس در موردی خاص اشاره ای درست داشته است که برخی از این دوستان را نمی شناسد و این چیز غریبی نیست چون ما هم او را نمی شناسیم! یعنی در زمان مدیریت ایشان اصلا به مراسم، جلسه و برنامه ای دعوت نشده ایم تا روی ماه ایشان را ببینیم و خودمان را معرفی کنیم!

آقای صادقی؛ اگر شما افرادی چون پرویز امینی، اسماعیل داسدار، علی کیوانی، عیسی وحدت جوان و… را نمی شناسید و به مراسم تحلیل از خبرنگاران دعوت نمی کنید، اشکال شخص شماست که فعالیت یکساله این افراد را رصد نکرده اید. در حقیقت ملاک شما به جای اینکه صرفا فعالیت رسانه ای باشد، انتظار دیدار چهره به چهره و روزانه داشته اید که آنهم در مرام این افراد نیست و تا به امروز به دستبوسی هیچ مدیر و مسئولی نرفته اند. به یاد داشته باشید این خبرنگاران برده های زرخرید شما نیستند.

آقای صادقی؛ افراد نامبرده با جان و د ل و بی منت یکسال و آنهم با تحمل سرما و گرما برای شهرستان قدس زحمت کشیده اند و اگر انتظار داشته اید دست به سینه برای عرض ادب خدمت حضرتعالی برسند و روزانه در دفتر شما حاضری بزنند، سخت در اشتباه هستید و این آرزو تا دوران بازنشستگی شما هم محقق نخواهد شد.

آقای صادقی؛ شما کسانی را برای دعوت به مراسم خود فراموش کرده اید که اتفاقا فقط شما آنها را نمی شناسید. یعنی اگر از جناب اینانلو معاونت محترم سیاسی و انتظامی فرمانداری بخواهید تا نام پنج نفر از خبرنگاران فعالی را که می شناسند نام ببرند، حتما نام داسدار، امینی، کیوانی و وحدت را از زبان ایشان خواهید شنید، اگر از مهندس کولیوند شهردار محترم قدس هم بپرسید پاسخی مشابه خواهید شنید و به همین گونه است شنیدن پاسخ جناب محمد زاده پودینه ریاست محترم شورای اسلامی شهر قدس، جناب مهندس رحیم اسدی معاونت خدمات شهری شهرداری قدس، جناب مهندس صالحی ریاست محترم جهاد کشاورزی، جناب مهندس محمودی نماینده محترم مردم شریف قدس شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی و دیگر ادارات و دستگاه های شهرستان قدس حتما این چهار نفر را در لیست خود دارند.

وقتی شما اسماعیل داسدار، مدیر مسئول نشریه محلی آسمان شهریار را نمی شناسید، وقتی شما با نام علی کیوانی سردبیر نشریه بروج و مدیر سایت خبری دقت نیوز غریبه هستید، وقتی شما عیسی وحدت جوان مدیر سایت خبر شهر را تا به حال نشنیده اید و وقتی شما پرویز امینی سردبیر نشریه آسمان شهریار و مدیر سایت خبری تحلیلی افروز نیوز را نمیشناسید، ما گله ای از شما نداریم، بلکه سوالمان از جناب ضرغام، فرماندار محترم شهرستان قدس است که تعامل ایشان با اصحاب رسانه همواره زبانزد اهالی این حوزه بوده و هست. و اینکه چرا مسئولیت خطیر روابط عمومی فرمانداری قدس را به شمایی واگذار کرده اند که ملاک تشخیص تان دیدار چهره به چهره با خبرنگاران است؟

در پایان از جناب مهندس ضرغام، فرماندار محترم شهرستان قدس انتظار رسیدگی به موضوع پیش آمده را داریم و اینکه دلیل واقعی عدم دعوت روایط عمو می آن مجموعه از افراد مذکور آنهم در آستانه روز خبرنگار چه بوده است؟

کیوانی :کنکور خبرنگاران تابو شکنی جدید فرمانداری قدس به اصحاب رسانه

در پیشواز روز خبرنگار توسط فرمانداری قدس کنکور خبرنگار بود برای تجلیل از اصحاب رسانه انجام گرفت !!!!!

پایگاه خبری دقت – برخی انقدر ساده اند که به راحتی می گذارند هر کس به خود اجازه دهد تا به شخصیتشان توهین کنند ، و یا انقدر بزرگوارند که از همه چیز چشم پوشی می کنند دریافتیم در مراسم به اصلاح تجلیل از خبرنگاران در فرمانداری قدس در اقدامی کاملا تعجب آور از اصحاب رسانه آزمون تست خبرنگار بودن گرفته شده است که البته روابط عمومی فرمانداری قدس از این عمل خود ابراز خوشحالی کرده است.
این اقدام سوال برانگیز فرمانداری قدس در زمانی انجام گرفته که تعدادی از خبرنگاران فعال و دست به قلم دعوت نشده بودند و فرماندار شهرستان قدس که خود از اهالی اسبق خبر بوده است از این اقدام استقبال کرده و حتی برای رد گم کنی تصحیح برگه ها را به خود خبرنگاران سپرده است که البته بچه های خبری از آن سر باز زده اند .

حال سوال اینجاست چرا باید برای اهدا یه کارت صد هزار تومانی و لوحی کاغذی در مهمترین اداره سیاسی یک شهرستان اینچنین به خبرنگاران توهین شود .جناب آقای فرماندار آیا مرجع رسیدگی به سواد رسانه ای خبرنگاران روابط عمومی فرمانداری است ؟

پس سهم اداره کل ارشاد اسلامی در قانون چیست ؟ قانون مطبوعات برای چه کسانی وضع شده و چه دلیلی برای حقیر کردن خبرنگاران دارید ؟چرا باید از خبرنگارانی که چند صد خبر برای آن اداره کار کرده اند دعوت نشود ، مدیر مسئولان سایتهای خبری خبر شهر ، افروز نیوز ،  دقت نیوز و ماهنامه آسمان شهریار و صبح روشن ؟ و اما روی صحبتم با همکارانم است ،چرا گذاشتن چنین جسارتی به آنها روا شود ؟ البته جو مسابقه گونه ایجاد شده طی اخبار واصله باعث شده که تن به این اقدام غیر معمول بدهند.

اما  سخنی با آقای فرماندار

آقای فرماندار قطعا می دانیم سوابقتان آنقدر هست که بدانیم این پیشنهاد از سوی شما نبوده ، چون اهل خبر بوده اید و می دانید توهین به قلم چقدر ناراحت کننده است ؟ باید بدانید که خبرنگاران ( البته اگر ما را خبرنگار بدانید ) یکسال می کوشند برای اعتقادشان برای قلمشان برای شخصیتشان برای رسالتشان وبرای نشان دادن اقداماتی که مسئولینی چون شما آن را انجام می دهید ، نمی دانیم چرا به این مراسم دعوت نشده بودیم و چرا روابط عمومی تان ترازوی سنجش خراب شده و یا چه دلیلی برای این اقدامش دارد اما باید بگوییم ما همانها هستیم که همیشه و از دور ونزدیک می آییم برای رسالتمان ، اما متاسفانه دیده نمی شویم ، آقای فرماندار خبرنگاران همانهایی هستند که در زمان افتتاحیه ها با استرس می دوند دنبال شما مسئولین تا پیش تر از شما عکس بگیرند از چهره هایتان برای بزرگ کردن شخصیتتان بین مردم و معرفی یتان کنند به مردم که در حال خدمت گذاری هستید ……….

خبرنگاران همانهایی هستند که می توانند تند تر و حاشیه دار تر  بنویسند از مشکلاتی که مردم بارها آنها را برایتان نقل کرده اند . اما قلمشان را برای افزایش امید مردم سبک تر می کنندتا شمای مسئول راحتر و با فراغ حال بیشتر برایشان کار کنید ؟ خبرنگاران همانهایی هستند که حتی در شهری کوچک برای اقتدار کشورمان برای خون شهدا برای آرمانهای انقلاب برای صحبتهای داهیانه ، بزرگ ، عالمانه، درست و شیرین مقام معظم رهبری جهت پیشرفت جامعه و کور کردن دشمنان اسلام ، قلم می زنند ، خبرنگاران بوته آزمایش روابط عمومی شما نیستند که به خود اجازه دهد از سوادشان آزمون بگیرید . مگر مرجع رسیدگی به سواد آنها فرمانداری است ؟ چگونه به خود باید اجازه داد برای دادن هدیه ای کوچک و بی ارزش به شخصیت ، عزت ، کرامت  اهل رسانه توهین شود ، به اعتقاد  من این توهین و نوعی بی احترامی به خبرنگارن است .

سخن آخر :

همه را نوشتم که بگویم آقای فرماندار دست مریزاد ، آقای فرماندار ممنون ، آقای فرماندار سپاسگزاریم که بی احتراممان کردید و ممنون از این خسته نباشید یکسال ، در پیشواز روز خبرنگار آزمون کرفتید و کنکوریمان کردید . راستی اگر از آزمونتان همکارانمان بیافتند چه اتفاقی برایشان می افتند ؟ آیا بی احترامی به آنها بیشتر خواهد شد ؟ جناب آقای فرماندار تقدیم لوح یا هر چیز دیگری برای تجلیل از خدمات یک خبرنگار مهم نیست ، مهم احترام به شخصیت ، حرفه ، رسالت و وظیفه ای است به یک خبرنگار واگذار شده است ، سایت دقت نیوز همواره بدون چشم داشت باز سعی خواهد کرد رسالتش را به طور احسن انجام دهد اما سخن آخر بعضی خنده ها از شدت و وخامت اوضاع است که حالا باید خندید به خودمان با این تجلیلشان …………… پس وای به مرگی که مرده شو هم عزا بگیره !

خروج از نسخه موبایل