نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

نیمی ازتخت های بیمارستانی کشوربالای 50 سال سن دارند/ساخت 20هزار تخت در دولت تدبیر و امید

 خبر شهر به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهریار؛ سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درآئین افتتاح بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی نور شهرستان شهریار افزود: برای رسیدن به استانداردهای جهانی به ساخت حداقل ۱۰۰ هزار تخت جدید نیاز داریم.
وی تصریح کرد: ساخت این تعداد تخت بیمارستانی با آهنگ ساخت قبل از دولت تدبیر و امید ۵۰ سال طول می کشد.
وزیربهداشت یادآورشد: پیش از دولت تدبیر و امید سالانه حدود هزار و ۸۰۰ تا دو هزار تخت بیمارستانی ساخته می شد.
قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه در این دولت قول ساخت ۲۰ هزار تخت بیمارستانی داده شده است، افزود: انشاءالله حداقل هر دو هفته یکبار، یک بیمارستان جدید را تا پایان دولت تدبیر و امید افتتاح می کنیم

.

 ۸۰ هزار تخت بیمارستانی تارسیدن به نرم استاندارد

وزیربهداشت گفت: با این وجود هنوز برای رسیدن به نرم استاندارد حدود ۸۰ هزار تخت بیمارستانی نیاز داریم.
وی با بیان اینکه راهی جز حضور بخش خصوصی برای افزایش تعداد تخت های بیمارستانی نداریم، خاطرنشان کرد: حضور بخش خصوصی در حوزه سلامت به معنای خصوصی سازی نیست بلکه به منظور استفاده از سرمایه بخش خصوصی برای رفع مشکلات است.

هاشمی گفت: سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه سلامت باید همچون سایر بخش ها مثل آب، برق و … از توجیه اقتصادی برخوردار باشد.

هاشمی با بیان اینکه بخش خصوصی باید احساس امنیت کند، ادامه داد: این فرهنگ در وزارت بهداشت ایجاد شده و نگاه ها به بخش خصوصی تغییر کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد: تعرفه های حوزه سلامت به نحوی تعیین شود که سرمایه گذاری در این بخش توجیه اقتصادی پیدا کند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: دولت باید با دادن تسهیلات، تخفیف های مالیاتی و سایر حمایت ها ازهیچ تلاشی برای این حمایت از بخش خصوصی در حوزه سلامت فروگذار نباشد و مجلس شورای اسلامی نیز باید در قالب برنامه ها به این بخش کمک کند.

وضعیت تخت های بیمارستانی حاشیه تهران اصلا مناسب نیست

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه وضعیت تخت های بیمارستانی حاشیه شهرتهران اصلا مناسب نیست، گفت: رشد جمعیت در این منطقه غیرقابل تصور است و در منطقه ای با جمعیت ۷۵۰ هزار نفر تنها نزدیک به ۱۰۰ تخت بیمارستانی مربوط به تامین اجتماعی وجود دارد.

هاشمی یادآورشد: این در حالی است که شمار بسیار زیادی از پرداخت کنندگان حق بیمه تامین اجتماعی در این منطقه سکونت دارند.

هاشمی با بیان اینکه براساس شرایط کنونی کشور به ازای هر یکهزار نفر ۱٫۶ تخت بیمارستانی وجود دارد، افزود: براساس این آمار و در مقایسه با کل کشور این محدوده به دو هزار ۵۰۰ تخت بیمارستانی نیازمندیم.

وزیر بهداشت یادآور شد: این منطقه از جمله محروم ترین نقاط کشور از این لحاظ محسوب می شود با وجود اینکه در مجاورت تهران بزرگ قرار دارد.

وی به سفر دو هفته گذشته خود به شهرستان کرج در استان البرز اشاره کرد و گفت: در این سفر رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرج عکس هایی به من نشان داد که گمان کردم با فتوشاپ دستکاری شده است.

قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: در این عکس ها در یک انکه باتور که محل نگهداری یک نوزاد است حدود هفت نوزاد نگهداری می شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: در همان سفر طی بازدید از بیمارستان کمالی کرج مشاهده کردم که پنج نوزاد در یک انکه باتور نگهداری می شود.

وی با بیان اینکه در قالب طرح تحول سلامت هزار تخت بیمارستانی در کرج به بهره برداری رسید عنوان کرد: با احتساب این تخت ها به ازای هر هزار نفر ۰٫۷ تخت بیمارستانی در کرج وجود دارد و باید هزار تخت بیمارستانی دیگر ساخته شود تا وضعیت این شهرستان به میانگین کشور برسد.

وزیر بهداشت به آمارهای جهانی در این حوزه اشاره کرد و افزود: در ژاپن به ازای هر هزار نفر ۱۴ تخت بیمارستانی، در اروپا هشت تخت، در ازبکستان هفت تخت و در ترکیه با اجرای طرح تحول نظام سلامت که ۱۱ سال طول کشید ۲٫۷ تخت بیمارستانی به ازای هر هزار نفر وجود دارد.

خروج از نسخه موبایل