نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

رئیس سازمان مدارس غیردولتی از عزل ۲۵ مدیر متخلف مدارس غیردولتی خبر داد.

خبر شهر به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مرضیه گرد رئیس سازمان مدارس غیردولتی  گفت: هشت مدرسه غیردولتی متخلف نیز منحل شدند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی رعایت نکردن برنامه درسی ، دریافت شهریه اضافی و جعل اسناد را از مهمترین تخلفات مدارس غیردولتی بیان کرد.

وی گفت: بیشتر شهریه های اضافی بازگشت داده شده به اولیاء مربوط به کلاس های فوق برنامه، کلاس های کنکور و تابستانی بوده است.

مرضیه گرد گفت: مدیران مدارس غیردولتی در صورت تخلف، انحلال یک تا سه ساله مدرسه را انتظار داشته باشند.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی از فعالیت ۳۰۰ آموزشگاه زبان و علمی غیرمجاز در شهر تهران خبر داد و افزود: ۲۰۰ آموزشگاه با همکاری اداره اماکن نیروی انتظامی پلمپ شده است و بقیه نیز در حال بررسی و تشکیل پرونده هستند.
مرضیه گرد ادامه داد: بسیاری از آموزشگاه های زبان بدون مجوز و یا مجوزهای غیرمعتبر مشغول فعالیت هستند و از خانواده ها شهریه های اضافی دریافت می کنند.
وی افزود: این آموزشگاه ها هیچ مالیاتی به آموزش و پرورش نمی دهند و زیر نظر هیچ دانشگاهی نیز نیستند و از این طریق سودهای هنگفتی به جیب می زنند.
گرد تصریح کرد: آموزش زبان های خارجی در سن ۶ تا ۲۰ سالگی تنها باید درآموزشگاه های زبان آموزش و پرورش انجام شود و فعالیت آموزشگاه های بدون مجوز منع قانونی دارد.
وی گفت: محتوای درسی این آموزشگاه ها مورد تأیید آموزش و پرورش نیست و شهریه های آن ها نیز خلاف مصوبات این وزارتخانه است.

 

خروج از نسخه موبایل