نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

نزدیکی کرج به تهران نباید به صنعت هنری شهرمان آسیب بزند

به گزارش خبر شهر،پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، علی حاج کاظم شامگاه دیروز در مراسم اختتامه اولین نمایشگاه توانمندیهای عکاسان و تصویربرداران البرز که با حضور جمعی از مسئولان، هنرمندان و هنردوستان در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: متاسفانه نگاه عامه مردم به اشتغالزایی بیشتر معطوف به مشاغل سخت است حال آنکه در کشورهای پیشرفته دنیا بیشترین درآمدزایی مرتبط با صنعت هنری و زیرشاخه های آن است که سازگار با سلامت محیط زیست نیز می باشد.

 

 

وی با بیان اینکه توجه به نیازها و مطالبات هنرمندان به ویژه عکاسان و تصویربرداران موجب توسعه فعالیت های ایشان شده و اشتغالزایی را نیز رونق می بخشد، تصریح کرد: متاسفانه برغم فعالیت و زندگی بسیاری از هنرمندان شاخص کشور در البرز و شهر کرج اما شهروندان برای دریافت خدمات هنری روانه تهران می شوند که این شکستی تلخ برای صنعت هنری شهرمان محسوب می شود و باید برای آن چاره اندیشی کرد.
کرج شهری هنرخیز و هنرپرور است
این مسئول شهری با تاکید بر اینکه کرج شهری هنرخیز و هنرپرور است که به ویژه در صنعت عکاسی و تصویربرداری از پتانسیل لازم برای تبدیل شدن به یکی از قطب های کشوری برخوردار است، گفت: در درجه اول باید برای جذب بازار مصرف دو میلیون نفری کلانشهر کرج برنامه ریزی و سیاستگذاری کرد تا شهروندان بدانند هنرمندان شهرمان چیزی از تهرانی ها کم ندارند و همچنین نرخ خدمات و هزینه ها نیز پایین تر از پایتخت می باشد و این مهم باید از سوی مسئولان امر پیگیری شود.
حاج کاظم با ابراز رضایت از سطح آثار و خدمات ارائه شده در این نمایشگاه، توانمندیهای عکاسان و تصویربرداران کرجی را ستودنی توصیف کرد و اذعان داشت: این قشر زحمتکش همواره امین مردم بوده و و به ثبت و بایگانی لحظات تلخ و شیرین زندگی انسانها می پردازند و برای آنها خاطره سازی می کنند که خدمتی بسیار ارزشمند است و اساساً خاصیت صنعت هنری این است که در کنار ارائه خدمت فیزیکی، جسم و روح را نیز صیقل می بخشد.
هنر تحریم بردار نیست و در کالبد هنرمند جاری است
عضو هیئت رئیسه پارلمان محلی کرج خاطر نشان کرد: گرچه برخی فعالیت های اقتصادی و تولیدی به واسطه تحریم ها دچار وقفه و محدودیت شده اند اما صنعت هنری از آنجا که در جسم و روح هنرمند سرشار و جاری است، تحریم بردار نیست و از این رو، با توسعه فعالیت های هنری و ارج نهادن به توانمندیهای این عزیزان می توان بستری امن برای توسعه اشتغالزایی ایجاد کرد.
وی در پایان با اشاره به استقبال خوب شهروندان از این نمایشگاه و اهمیت مضاعف آن در آشنایی بیشتر اقشار مختلف مردم با توانمندیها و پتانسیل های هنرمندان البری و کرجی، خواستار برپایی آن به صورت دایمی و البته فراگیرتر شد و اظهار امیدواری کرد: صنعت هنری به جایگاه شایسته خویش برسد و هنرمندان با محدودیت کمتری قادر به فعالیت و ارائه دستاوردها و آثار خویش باشند.
یادآور می شود، اولین نمایشگاه تخصصی صنف عکاسان و تصویر برداران کرج به مدت ۶ روز در محل دائمی نمایشگاه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برگزار شد. علاوه بر این، بازدیدکنندگان در این نمایشگاه از نزدیک با تجهیزات به روز فیلم ‌برداری و عکس برداری آشنا شدند. در این نمایشگاه یک لابراتوار عکاسی و فیلم برداری مستقر شده بود تا بازدید کنندگان از نزدیک با فرایند فعالان این حوزه آشنا شوند.
خروج از نسخه موبایل