نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

حفظ و صیانت از نیروی انسانی توانمند از محورهای توسعه پایدار سازمانی است

علی ترکاشوند در گفتگو با پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، اظهار داشت: حفظ نیروی انسانی موثر و خبره و برخورد با نیروی انسانی متخلف دو اقدام هم راستا هستند که اگر نسبت به اجرای یکی کم کاری شود، محور دیگر نیز به شدت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. از این رو باید در کنار هر گونه اقدام پیشگیرانه و قهری با متخلفان و جلوگیری از بروز فساد در مجموعه، از نیروهای موثر و توانمند صیانت به عمل آورد.

وی با بیان اینکه ادارات بازرسی مستقر در دستگاه ها، مقید و موظف به اجرای این مسئولیت هستند، افزود: اداره کل بازرسی باید با شناسایی و تشخیص منابع انسانی خوب از متخلف، دو طیف را مورد توجه قرار دهند و از اجرای یک وظیفه و ترک مسئولیت دیگر خودداری نمایند.

ترکاشوند با اشاره به فرآیند بازرسی در این دستگاه، تصریح کرد: وظیفه این بخش پیش از هر چیز صیانت از حقوق مردم، منابع عمومی و دولتی، صیانت و حفاظت از نیروهای خدوم و انجام اقدامات پیشگیرانه است.

وی، وظیفه حوزه بازرسی در قبال مردم و مسئولان را بسیار سنگین ارزیابی کرد و بیان داشت: فعالیت این مجموعه متفاوت با بسیاری از بخش های اداری و کارمندی است و کارکنان این بخش علاوه بر توانمندی های حرفه ای و اجرایی، باید از جایگاه و توان رفیعی در ابعاد اخلاقی، اجتماعی و مذهبی بهره مند باشند.

شهردار خاطرنشان کرد: برخورداری از قدرت تشخیص حق از باطل، درست از غلط، بهره مندی از صبوری لازم در موقعیت های مختلف، کلان نگری و عدم بروز رفتارهای هیجانی و شخصی در مقابل خطاکار تنها بخشی از ویژگی هایی است که بازرسان باید به آن مسلح باشند تا به واسطه این توانمندی ها، به نوعی رویکردهای اخلاقی و اداری نیروهای انسانی را مدیریت کنند.

این مسئول، با اشاره به اینکه بروز تخلف در یک دستگاه تا حدودی ناگزیر است اما می توان سیستم را به سمت بهبود و اصلاح پیش برد، ادامه داد: ابزار مختلفی برای جلوگیری از تخلفات در سیستم های اداری تعیین شده که یکی از آنها ابزار حقوقی است.

به گفته ترکاشوند، در موارد متعددی متخلفان نسبت به عوارض و آثار فساد انجام گرفته ناآگاه هستند که این ضرورت آگاهی دادن به نیروها و منابع انسانی را صدچندان می کند.

وی تاکید کرد: بررسی محاسن و تشویق افراد گاهی ابزار موثرتری نسبت به تنبیه است و این امر بخصوص نسبت به کارمندانی که کارایی بیشتری دارند و این کارایی را با اخلاق اسلامی و انسانی تکمیل می کنند، از تاثیر بسیار زیادی برخوردار خواهد بود.

شهردار کرج در پایان تصریح کرد: همه مدیران موظفند بخش قابل توجهی از توان خود را با به کار بستن رویکرد مثبت اندیشی صرف نظارت بر نیروها کنند.

خروج از نسخه موبایل