نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

تصویب لایحه برون سپاری ساماندهی و رفع سد معبر و جمع آوری متکدیان کرج

به گزارش خبر شهر، پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر کرج ضمن بیان اهمیت لایحه مذکور اظهار داشت: با توجه به وسعت جغرافیایی کلانشهر کرج و جمعیت بالا همچنین وجود معضل تکدی گری و سد معبر در این شهر اجرای طرحی به منظور ساماندهی ضروری است.

 

وی افزود: لایحه مذکور به منظور پیشگیری از تبعات ناشی از سد معابر شهری و تکدی گری و ارائه نظرات و پیشنهادات اعضای کمیسیون در اجرای طرح برون سپاری به شورای شهر ارسال گردیده است که به علت اهمیت موضوع نیاز به کار کارشناسی و بررسی های دقیق تری می باشد.

 

به گفته این عضو شورا کلانشهر کرج در معرض آسیب های اجتماعی همچون تکدی گری بوده و وجود دست فروشان و سد معابر در شهر مشکلات متعددی را برای شهر و شهروندان ایجاد نموده است که ضرورت دارد جهت رفع این موانع از راهکارهای اجرایی و اثر بخش استفاده شود.

 

فیروزگاه گفت: به همین منظور مقرر گردید کار گروهی با حضور سه تن از اعضای کمیسیون عمران شورای شهر کرج و معاون خدمات شهری و مسئولین این امر تشکیل و ظرف مدت یک ماه بایدها و نبایدهای اجرای طرح ذکر شده بررسی و نتایج حاصله به صحن علنی شورای شهر گزارش شود تا به نتیجه گیری نهایی و اخذ آرا بپردازیم.

 

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج یادآور شد: هر روزه افراد بسیاری با استفاده نامتعارف از معابر عمومی مانع از اعمال حق عمومی می‌گردند که شهرداری و مأموران آن مکلف به رسیدگی و جلوگیری از انسداد معبر و رفع سد معبر می‌باشند.

 

به گفته فیروزگاه بر طبق تبصره ۱ ماده ۵۵ قانون شهرداریها سد معابر عمومی و اشغال پیاده روها و استفاده غیر مجاز از میدان ها و پارک ها و باغ های عمومی برای کسب یا سکونت و یا هر عنوان دیگری ممنوع است و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری و در رفع موانع موجود و آزاد نمودن معابر و اماکن مذکور فوق به وسیله مأمورین خود رأساً اقدام کند.

خروج از نسخه موبایل