نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

ترافیک شهر کرج را ایمن سازی کنیم/ لزوم شناسایی معابر پر تردد

به گزارش خبر شهر، مریم قهرمانی در گفتگو با پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، با اشاره به مقوله ترافیک و راه های کاهش آن در سطح شهر اظهار داشت: باید معابر شهر را از ترافیک ایمن سازی کنیم تا با کاهش تصادفات، معابری ایمن برای تردد شهروندان ایجاد نمائیم.

 

وی با تاکید بر اینکه حفظ جان شهروندان در سطح شهر یک اصل اساسی است، اذعان داشت: نصب و مرمت نرده های میان رفیوژ ها، خط کشی های صحیح شهر و رعایت موارد این چنینی می تواند تاثیرات قابل توجهی در حوزه ترافیک و کاهش خطرات احتمالی داشته باشد.

 

به گفته قهرمانی، ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز و رفع گره های ترافیکی و ایمن سازی معابر در کلانشهر کرج مشهود است و نیاز است مسئولین امر با عزمی جهادی و ارائه برنامه های بلند مدت در کاهش این معضل شهری اقدام نمایند.

 

این عضو شورا تاکید داشت: استانداردسازی و بهسازی وضعیت معابر، کاهش نقاط برخورد و ساماندهی تردد و توقف خودروهای سنگین، از اهداف مهم اجرای طرح های مطالعات ترافیکی در سطح شهر است که توجه به این موارد در ساماندهی و تقویت حوزه حمل و نقل و ترافیک موثر خواهد بود.

 

به عقیده این عضو شورا ایجاد محدودیت‌های ترافیکی در هسته مرکزی شهر امروز به عنوان یکی از راه‌هایی است که کارشناسان شهری برای رفع ترافیک‌ در نظر می گیرند اما مهمترین موضوع عدم استفاده از وسائل نقلیه شخصی و پرداختن به استفاده از وسائل نقلیه عمومی است تا هم ترافیک‌ کاهش یابد و هم از هزینه‌های بی مورد جلوگیری شود.

 

وی تصریح کرد: متاسفانه آنگونه که انتظار می‌رود از سیستم حمل و نقل عمومی در سطح شهر استفاده نمی‌شود و هنوز هم شاهد حضور خودروهای تک سرنشین هستیم. تلاش ما بر این است تا وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی در بخش تاکسی‌ها به بهترین نحو ممکن مدیریت و با نظارت مستمر بر روند فعالیت تاکسی‌ها رضایت همشهریان را جلب کنیم.

 

وی افزود: اگر همشهریان به جای استفاده از خودروهای شخصی به استفاده از خودروهای عمومی روی بیاورند هم ترافیک شهر کم می شود و هم همشهریان با سرعت بیشتری به محل کار خود خواهند رسید.

خروج از نسخه موبایل