نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

پل شهید کیانپور آرامش را به بخشی از خیابان شهید بهشتی باز می گرداند

به گزارش خبر شهر،حجت اله غلامرضایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری مدیریت شهری کرج ادامه داد: تقاطع غیرهمسطح شهید کیانپور در ۲ فاز و با اعتباری بالغ بر ۲۶۰ میلیارد ریال وارد مدار احداث شد که روز گذشته فاز نخست آن به ارزش ۱۹۰ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گفت و فاز دوم نیز طی ۵ ماه آینده تکمیل و افتتاح می شود.

وی افزود: گرچه تقاطعات غیرهمسطح در روان سازی ترافیک به صورت مُسکن عمل کرده و برای فروکش تب ترافیک باید به دنبال راهکارهای اساسی همچون تکمیل مترو و احداث بزرگراه شمالی بود اما در شرایط کنونی چاره ای جز تمرکز بر ساخت سازه های ترافیکی و انتقال بخشی از ترافیک به بالا و پایین خیابانها وجود ندارد.
عضو پارلمان محلی کرج تصریح کرد: ما به دنبال تسریع در بهره برداری از خط ۲ مترو به عنوان اصلی ترین گزینه جهت فروکش ترافیک می باشیم و با پیگیری تمام راهکارها و تقاضا از دستگاه قضا برای تسریع در رسیدگی به پرونده خلع ید پیمانکار مترو (شرکت سابیر)، تلاش می کنیم که تمام مناطق شهری کرج تحت پوشش شبکه ریلی درون شهری قرار گیرد.
به گفته غلامرضایی، با انتخاب پیمانکار پروژه هزار میلیارد تومانی بزرگراه شمالی و کمربندی جنوبی، فازهای مطالعاتی و اجرایی به زودی آغاز خواهند شد و با احداث کارگاه و استقرار نیروها و تجهیزات، شاهد شروع احداث بزرگ ترین طرح عمرانی تاریخ شهر پس از مترو خواهیم بود و با تمهیدات اندیشیده شده، امکان ابتلای این پروژه به سرنوشت مترو تحت هیچ شرایطی وجود ندارد.
وکیل مردم کرج در شورای اسلامی شهر ادامه داد: احداث مسیرهای ویژه دوچرخه سواری و پیاده روی، راه اندازی BRT، ایجاد مسیرهای ویژه تردد تاکسی و اتوبوس و اجرای طرح های ترافیکی از دیگر راهکارها به منظور کاهش تب ترافیک در مرکز البرز می باشند که مدیریت شهری کرج به فراخور امکانات و شرایط موجود به دنبال اجرایی کردن آنها می باشد.
این مسئول شهری در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: با توجه به افزایش چندین برابری جمعیت کرج طی دهه های گذشته برغم عدم ایجاد تغییرات ساختاری در شبکه معابر و راهها، شاهد افزایش روز افزون ترافیک و آلودگی هوا می باشیم که مشکلات عدیده ای را برای مردم و مسئولان ایجاد کرده بود و امید است که بتوانیم با تسریع در ساخت سازه های ترافیکی، آنها را کاهش داده و تعدیل نماییم.
خروج از نسخه موبایل