نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

تاخیر در بهره برداری متروی کرج خسارات زیانباری را به دنبال دارد

به گزارش خبر شهر، پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، غفور قاسمپور با بیان این مطلب اظهار داشت: امروزه کشورهای توسعه یافته در دنیا به سمت ارائه راهکارهای مناسب جهت کاهش آلایندگی ها رفته اند که کشور ما نیز از این امر مستثنی نیست و اقدماتی در این حوزه انجام داده است.

وی افزود: راه اندازی خطوط ریلی و قطار شهری از جمله این برنامه ها می باشد که اجرای آن تاثیرات مثبتی بر شهر می گذارد، ضمن آنکه سهولت تردد، کاهش ترافیک و آلایندگی ها را نیز به دنبال دارد.

این عضو شورا اذعان داشت: شرکت سابیر با عدم رعایت قوانین و موازین ساخت خطوط ریلی خسارت های زیانباری را در شهر بر جای گذاشته است و عدم پیشرفت فیزیکی مناسب این پروژه موجب نارضایتی مدیران شهری و استانی همچنین شهروندان شده است.

به گفته قاسمپور علت این تاخیر بی تجربگی شرکت مذکور بوده که نداشتن تخصص کافی در ساخت خطوط ریلی و قطار شهری منجر به فسخ قرارداد و اتمام کار این شرکت گردید.

وی یادآور شد: راه اندازی خطوط پیش بینی شده به ویژه خط ۲ پروژه که مسیر ۱۴ کیلومتری حد فاصل میدان شهید سلطانی تا میدان حصارک را در بر خواهد گرفت، می تواند تاثیرات چشم گیری در کاهش ترافیک داشته باشد.

این عضو شورا تاکید داشت: سهل انگاری شرکت پیمانکار مدیریت استان البرز را مجاب به فسخ قرار داد نمود و در صدد هستیم با ارائه شرایط بهتر و قوانین مناسب تر به انتخاب پیمانکار جدید بپردازیم که صلاح شهر در انجام این کار است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه در مقطع کنونی مشکلات زیادی در حوزه‌های مختلف وجود دارد، تصریح کرد: حوزه حمل و نقل، ترافیک درون و برون شهری، توجه به محیط زیست و فضای سبز، ساماندهی ورودی‌ها و خروجی‌های شهر، تعیین تکلیف پروژه قطار شهری، مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز و سد معبر، اجرای کمربندی‌های شمالی و جنوبی از دغدغه‌های اساسی و نیازهای شهروندان کرجی محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این موارد باید مورد توجه مسئولان و اهتمام جدی مدیریت شهری قرار گیرد، گفت: امید است در فضای همدلی، همکاری، اتحاد و اتفاقی که در استان حاکم است، بتوانیم نهایت استفاده را در جهت توسعه و عمران و آبادانی شهر کرج داشته باشیم.

خروج از نسخه موبایل