نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

فرماندارشهرستان ملارد:ترویج فرهنگ استفاده از کالاهای داخلی از ضروریات مبارزه با قاچاق است

فرماندار ملارد در این جلسه با تأکید بر ترویج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی گفت: ترغیب جامعه به استفاده از کالای تولید داخل، چرخه تولید را به حرکت در خواهد آورد، این هدف وقتی حاصل می‌شود که فرهنگ مصرف کالای ایرانی به عنوان یک ارزش در جامعه نهادینه شود.خطیبی مبارزه با این پدید شوم را که تهدیدی جدی برای سلامت تولید و اقتصاد کشور است را یک تکلیف شرعی و وظیفه ای همگانی دانست. وی همچنین بر تداوم مبارزه با قاچاق در شهرستان ملارد تأکید کرد و گفت: با افرادی که بخاطر منافع شخصی خود قانون شکنی می کنند، باید برخورد شود. فرماندار ملارد خاطرنشان کرد: آسیب شناسی و عوامل موثر در قاچاق کالا برای مبارزه ی همه جانبه با این پدیده ی شوم ضروری است. شناسایی انبارهای دپوی کالای قاچاق ، انجام بازرسی مستمر و منظم از واحدهای صنفی، شناسایی انبارهای دپوی کالای قاچاق، اقدامات فرهنگی و آگاهی‌بخش در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ترویج مصرف تولیدات داخلی از دیگر تاکید خطیبی در این جلسه بود. وی در پایان تاکید کرد: به منظور رصد بهتر فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته و حرکت بر مدار برنامه،  عملکرد دستگاه های اجرایی بر اساس برنامه ی جامع و راهبردی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مورد ارزیابی قرار می گیرد.

  گفتنی است در این جلسه سایر اعضای کمیسیون به بیان دیدگاه های خود در خصوص الزامات و روند پیشگیری و مبارزه با ورود، عرضه و خرید و فروش کالای قاچاق و برنامه ریزی و نظارت در این حوزه پرداختند.

 شناسایی انبارهای دپوی کالای قاچاق در سطح شهرستان، انجام بازرسی های مشترک به صورت محسوس ونامحسوس،ساماندهی عطاری های غیر مجاز عرضه کننده داروهای ممنوعه، ساماندهی و نظارت بر عرضه اقلام در بازارهای روز از برنامه های اولویت دار این کمیسیون در سالجاری می باشد. به گفته مجتبی شاهقلیان معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان ملارد کمیسیون قاچاق کالا و ارز ملارد در سال ۹۴ یکی از  سه شهرستان موفق و برتر استان تهران در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز معرفی شده است.

1118

خروج از نسخه موبایل