نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

ارزش افزوده احداث بزرگراه شمالی بیشتر از هزینه های ساخت پروژه است

به گزارش خبر شهر، حجت اله غلامرضایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری مدیریت شهری کرج ادامه داد: ترافیک اصلی ترین چالش مرکز استان در مقطع کنونی است و باید به سمتی حرکت کنیم که به موازات ساخت تقاطعات غیرهمسطح، راه اندازی بی آر تی، تکمیل مترو و ساخت بزرگراه شمالی نیز با سرعت بالا اجرایی شوند تا همه گزینه ها برای مقابله با بحران ترافیک روی میز قرار گیرند.

 

 

این مسئول شهری خاطر نشان کرد: ترافیک یک مشکل سرشاخه است و دهها چالش دیگر را نیز به همراه دارد که در رأس آنها تشدید آلودگی هوا می باشد و امروزه سلامت شهروندان به ویژه در کلانشهرها به جهت بیماری های ناشی از تشدید آلاینده ها در معرض خطر و تهدید جدی قرار گرفته است که باید برای مقابله با آن تدبیراندیشی لازم را داشت.
وی بیان کرد: البته باید توجه داشته باشیم که سرنوشت پروژه بزرگراه شمالی به سرنوشت مترو دچار نشود؛ چرا که قطار شهری کرج حدود یک و نیم دهه قبل کلنگ زنی شد و برغم تخصیص میلیاردها تومان طی سالهای گذشته اما افق چندان روشنی را پیش روی خود نمی بیند و باید دقت داشته باشیم که پروژه های کلان عمرانی دچار سوء مدیریت و ضعف نظارتی نشوند.
غلامرضایی در ادامه گفت: البته بحران ترافیک نیازمند فرهنگسازی و آموزش های همگانی نیز می باشد و چنانچه شهروندان تشویق به کاهش استفاده از خودروهای شخصی و تک سرنشین شوند، می توان به غلبه بر بخشی از تردد بی رویه وسایط نقلیه در سطح معابر امیدوار بود.
عضو شورای اسلامی شهر کرج در ادامه با تاکید بر اینکه توسعه شهر الکترونیک، احداث روزبازارها و تعطیلی مجدد ادارات دولتی و شهرداریها در روزهای پنج شنبه نیز در کاهش ترافیک تاثیرگذار می باشند، اذعان داشت: چنانچه جدیت لازم برای مقابله با بحران ترافیک وجود نداشته باشد، نمی توان به درستی پیش بینی کرد که چه سرنوشتی در انتظار نسل کنونی و نسل های آینده خواهد بود.
وی در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه پروژه های عمرانی باید با سه مولفه دقت، سرعت و کیفیت مورد اجرا قرار گیرند و هیچ عذر و بهانه ای در راستای اجرای ضعیف پروژه ها قابل قبول نیست، گفت: تاکید شورای شهر کرج بر تسریع در انجام پروژه ها به معنای زیر سوال بردن اصل کیفیت نیست و در این زمینه نظارت لازم نیز وجود داشته و خواهد داشت.
خروج از نسخه موبایل