نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

17 تقاطع در مسیر پروژه 515 میلیارد تومانی بزرگراه شمالی احداث می شود

به گزارش خبر شهر، پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، امیر حسام عباسی با بیان اینکه شهر کرج به لحاظ موقعیتی در مسیر چند استان قرار گرفته و هموطنان بسیاری در مسیر سفر هاشان از استان ما عبور می کنند، گفت: گذر یک جاده برون شهری از درون کلانشهر کرج سبب شده  این شهر متحمل ترافیک سنگینی شود و مسافرانی که از این شهر عبور می کنند با این معضل روبرو هستند.

این مسئول بیان داشت: از زمان مطالعات این پروژه تا اخذ مجوز و انعقاد قرارداد ۱۴ ماه زمان صرف شد و برغم اینکه کلید این کار به لحاظ عظمت، هزینه بر بودن  و شرایط نا مناسب اقتصادی حاکم بر جامعه جسارت بزرگی را می طلبید، شورای چهارم با قاطعیت تصمیم بر اجرای آن گرفت و با پیمانکار مورد نظر که از میان ۱۴ شرکت بین المللی بزرگ برنده مناقصه شده بود، قرارداد منعقد شد.

وی تصریح کرد: ۵۱۵ میلیارد تومان بودجه ای است که برای این پروژه پیش بینی شده است که ۳۰ درصد آن به صورت نقدی و ۷۰ در صد به صورت غیر نقدی پرداخت خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج در خصوص اراضی که به صورت تهاتر واگذار خواهد شد، بیان داشت: زمین هایی که در اطراف بزرگراه واگذار می شود مجدد استحصال و در واقع از این طریق برای شهر تولید ثروت نیز خواهد شد.
عباسی در خصوص وضعیت پروژه افزود: در حال حاضر گمانه زنی ها و نقشه برداری و همچنین تجهیز کارگاه در دو محل این پروژه که ۱۷ و نیم کیلومتر می باشد، انجام شده و از شمال کرج تا گلدشت ادامه خواهد داشت که پیش بینی شده ۱۱ تقاطع که در برخی مسیر ها نیاز به ساخت دو تقاطع است، مجموعا ۱۷ تقاطع غیر همسطح احداث می گردد.

دبیر اول شورای اسلامی شهر کرج اذعان داشت: پل اصلی ما در مسیر این پروژه پل بیلقان است که حدود ۶۰۰ متر طول آن و ۸۰ متر ارتفاع آن از سطح رودخانه و دهانه پل ۱۵۰ متر است که توسط دولت در حال انجام است.

عباسی ادامه داد: عملیات خاکی این پروژه نیز حد فاصل پل طالقانی به سمت غرب در حال انجام است و تعداد هفت کارشناس در حال مطالعه معارضاتی که در مسیر این پروژه قرار دارد می باشند.

وی تصریح کرد: طبق قانون همه دستگاه ها موظفند اراضی و املاک خود را که در مسیر پروژهای عام المنفعه قرار دارد به طور رایگان در اختیار قرار دهند.
این مسئول پارلمان شهری در پایان خاطر نشان کرد: پروژه بزرگراه شمالی پروژه عظیمی است و اعتقاد و رویکرد شورا و شهرداری کرج انجام کارهای زیر بنایی می باشد.

خروج از نسخه موبایل