نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

جلسه شورای اداری شهرستان ملارد با حضور شجایی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور

احمد شجاعی رئیس پزشکی قانونی کشور دراین جلسه اظهار داشت: قو قضاییه در حوزه های گوناگون اعم از نیروی انسانی، امکانات با کمبودها و محدودیت هایی مواجه است و این در شرایطی است که حجم و میزان  ورود پرونده به این قوه، ۱۵ میلیون فقره در سال برآورد می شود.

وی افزود:تلاش شبانه روزی قضات، قابل تقدیر است اما نباید از نظر دور داشت که میزان بالای پرونده ها و تلاش قضات برای رسیدگی به آن ها، کار را دشوار و سخت ساخته است.

شجاعی گفت:قوه قضاییه نقش کلیدی در کشور ایفا می کند و در واقع قوه قضاییه مطلوب، کشور را سالم و سلامت نگه خواهد داشت.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت:استان تهران از مظلوم ترین استان های کشور است و این موضوع با مقایسه حجم انبوه کار و امانات ضعیف موجود به روشنی قابل درک است.

  خطیبی فرماندار شهرستان  ملارد در ادامه با تشریح فرازها و فرودهای تفکیک قوا در کشور در طول یکصد سال اخیر اظهار داشت:در کشور زمینه مطلوبی برای عدالت همه جانبه ایجاد شده و قوه قضاییه در این عرصه خطیر نقش بسزایی ایفا می کند.

وی افزود: شهرستان ملارد ار مناطق مستعد استان تهران به شمار می رود که ضرورت راه اندازی پزشکی قانونی در آن به شدت احساس می شود.

خطیبی یادآور شد: با وجود مشکلات و محدودیت های بسیار در این شهرستان، وحدت و همدلی مثال زدنی در منطقه ملارد حاکم است و با تکیه بر این همسویی و همگرایی مشکلات مرتفع خواهد شد.

خروج از نسخه موبایل