نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

در گردهمایی بزرگ جوانان شهرستان شهریار برگزار شد

خبر شهر به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان شهریار؛در این همایش مرتضی صارمی معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان شهریار، حجت الاسلام والمسلمین مروج امام جمعه اندیشه، کردی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، عبدالوند رئیس اداره ورزش و جوانان، مروتی رئیس شورای شهرستان شهریار و جمعی از مسئولان و جوانان فرهیخته و فعال در حوزه های مختلف حوزه های هنری، ورزشی، مذهبی، سیاسی و اجتماعی حضور داشتند.

بنا بر این گزارش مرتضی صارمی معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان شهریار در این گردهمایی به نقش جوانان در حوزه های مختلف بویژه در امور سیاسی و اجتماعی پرداخت و از مشارکت جوانان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ و تأثیر آن در فضای سیاسی قدردانی کرد .

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان شهریار در ادامه اظهار داشت: اگر امروز جامعه مشکلات اقتصادی و اشتغال دارد این امر محصول سیاست هایی است که در گذشته جامعه متشکل و پژوهشگر را جدی نمی گرفت . دولت در سیاست خارجی با اجرای برجام و گشایش سرمایه گذاری بدنبال حل مشکلات اقتصادی است و در سیاست داخلی بر اساس اصل سوم قانون اساسی در حال هموار کردن زمین است تا آب راه خود را پیدا کند و همه زمین را سیراب کند . اگر زمین ناهموار باشد آب باعث می گردد تا شکاف ایجاد گردد در این حالت کشور دچار تنش خواهد شد و جامعه روی آسایش به خود نخواهد دید .

ایشان با اشاره به انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت : قانون اساسی مسئولیت را متناسب با اختیارات تعریف کرده است و نمایندگان نباید توقعات را بیش از توانایی ها مطرح کنند .

صارمی افزود: نمایندگان مجلس مسئولیت وضع قانون و نظارت بر اجرای آن را دارند که از طریق سوال ، استیضاح ، تحقیق و تفحص و در بخش انتخاب، وظیفه رأی اعتماد به وزراء و انتخاب ۶ عضو حقوقدان شورای نگهبان و ۲ عضو شورای نظارت بر صدا و سیما را دارند . بنابر این طرح تجربه تلخ گذشته مبنی بر عزل و نصب مدیران مصداق دخالت در امور قوه مجریه است .

مردم با شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، شخصی را برای اداره امور قوه مجریه و دولت انتخاب می کنند و دولت در مقابل مجلس باید پاسخگو باشد و چنانچه ناظر ، مجری را انتخاب کند نظارت معنی پیدا نمی کند و این نه عقلانی است و نه قانونی .

در پایان این مراسم از جوانان نمونه در حوزه ورزش از آقایان علی محمدی ( کشتی ) یونس امامی (کشتی) و خانم ملکی فلاح ( پوچیا) تجلیل شد.

خروج از نسخه موبایل