نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

برگزاری جلسه هماندیشی ازدواج پایدار به مناسبت ولادت با سعادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان در شبکه بهداشت و درمان شهرستان شهریار

 

به گزارش خبر شهر جلسه هم­اندیشی ازدواج پایدار به مناسبت ولادت با سعادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان در شبکه بهداشت و درمان شهرستان شهریار در تاریخ بیست و نهم اردیبهشت ماه ، برگزار شد.

دانش جوانان نسبت به مسئله ازدواج و به عبارتی ازدواج آگاهانه زیربنای اولیه برای یک ازدواج پایدار است. آگاهی در زمینه معیارهای انتخاب همسر، شناخت از ویژگی‌های همسر، آشنایی با حقوق یکدیگر و بینش نسبت به وظایف خود در زندگی زناشویی از مؤلفه‌های مهم در زمینه ازدواج آگاهانه است. هم کفوی نگرش ها و باورهای دینی، هماهنگی دیدگاه‌های اجتماعی و فرهنگی، هم‌سطحی اقتصادی، رعایت تناسب سنی زوجین، برخورداری زوجین از درک متقابل، مسئولیت پذیری و تعهد زوجین نسبت به زندگی مشترک از دیگر عوامل موثر در یک ازدواج پایدار می­باشد.

از آنجا که حفظ و ارتقاء سلامت اجتماعی یکی از مهمترین رسالت های حوزه سلامت جامعه است، امور بانوان شبکه بهداشت و درمان شهرستان شهریار با مشارکت بسیج جامعه پزشکی و واحد نوجوانان، جوانان و بهداشت مدارس با توجه به فرارسیدن میلاد با سعادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان در تاریخ بیست و نهم اردیبهشت ماه، اقدام به برگزاری جلسه هم اندیشی ازدواج پایدار با حضور استاد فرهیخته حوزه، سرکار خانم تمیز نمود.

در این جلسه که اعضای بانوان حلقه­های صالحین در آن حضور داشتند، خانم تمییز ضمن تبریک این روز به حضار و برشمردن مؤلفه های ازدواج پایدار در خصوص آسیب های فرهنگی تحمیلی بر بنیان خانواده و راه کارهای تقویت این رکن مهم اجتماعی مطالب مهمی را عنوان نمودند. این جلسه هم اندیشی در نهایت با پرسش و پاسخ پیرامون مطالب مطروحه و توزیع رسانه آموزشی «راهنمای ازدواج شاد و پایدار» خاتمه یافت.

 

خروج از نسخه موبایل