نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

نیاز شهروندان در تبیین پروژه های عمرانی لحاظ شود/ لزوم دریافت بازخورد عملکرد شهرداری از شهروندان

فرج الله ایلیات در گفتگو با پایگاه خبری مدیریت شهری کرج با اعلام این مطلب، تحقق مدیریت توسعه در عرصه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی را از مهم ترین وظایف دستگاه های خدمت رسان ذکر و عنوان کرد: شهر در نهایت به شهروندان تعلق دارد و در همین راستا ضروری است، تامین آسایش و رضایت شهروندان در راس اهداف مدیریت شهری قرار گیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه گام برداشتن در راستای تحقق اهداف مدیریت شهری مشارکت شهروندان را نیز می طلبد، گفت: با توجه به اینکه شهروندان در شکل گیری، توسعه، نظارت و چگونگی بهره گیری از امکانات شهر نقش فعال و موثری دارند، مشارکت آنان در روند توسعه و عمران شهر یک مولفه اصلی و یکی از عوامل مهم موفقیت مدیریت شهری به شمار می رود.

وی در خصوص راهکارهایی برای همکاری و تعامل هر چه بیشتر مسئولان شهرداری با شهروندان اظهار داشت: به کار گیری شیوه های علمی و نوین در اداره شهر، آشنایی کافی با مشکلات مردم، شناخت نیازها و اولویت ها و خواسته های مردم و توجه ویژه به حقوق مدنی شهروندان پایه های قابل اتکایی برای تحقق این مهم محسوب می شوند.

معاون مالی اقتصادی شهرداری کرج اضافه کرد: در زمینه رسیدن به توسعه پایدار شهری، اعتقاد و اهتمام به نقش بنیادی مردم و تلاش جهت فرهنگ سازی و تکریم شهروندان در تمام بخش های مدیریت شهری می تواند زمینه ساز ورود ایده ها، خلاقیت و نوآوری به شهرداری و اجرای آن در ابعاد مناسب خدمت رسانی باشد.

ایلیات یادآور شد: اعتماد مردم به شهرداری و مشارکت آنها با این نهاد در صورتی ممکن می شود که مردم به این باور برسند که شهرداری برای رفاه عمومی شهروندان، ارتقاء سطح سلامت و فراهم آوردن امکانات خدماتی اهتمام جدی دارد که مدیریت شهری کرج در این زمینه تلاش ویژه ای دارد.

این مسئول در پایان با تاکید بر توجه ویژه مسئولان خدمت رسان شهری به موارد مذکور، خواستار تلاش بیشتر برای بهبود سطح زندگی شهروندان، ساماند دادن امور معیشتی و اصلاح وضع رفتار و اخلاق مردم به وسیله فرهنگ سازی به عنوان وظیفه ای مهم شد.

خروج از نسخه موبایل