نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

18 درصد ترافیک کشور در کلانشهر کرج رخ می دهد

به گزارش خبر شهر، پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، غفور قاسمپور ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: مسافرین گذری بیش از ۱۳ استان از سطح معابر شهر کرج تردد می کنند که در مجموع، ترافیک حاشیه بر مرکز غلبه کرده است.

 

منتخب مردم در شورای چهارم کرج خاطر نشان کرد: با احتساب این موضوع، ترافیک به عنوان گزینه اصلی مشکلات شهری مطرح است؛ به این منظور تلاش در راستای تکمیل خط ۲ مترو، آغاز احداث بزرگراه شمالی و کمربندی جنوبی، ساخت تقاطعات غیرهمسطح، ساخت راههای جدید ارتباطی و افزایش تعداد پارکینگ های طبقاتی در دستور کار مسئولان شهری قرار دارد که بخشی از آنها اجرایی شده و مابقی نیز در حال انجام است.

بر اساس اظهارات قاسم پور، تقاطعات غیرهمسطح در واقع مُسکنی موقت برای عبور از بحران ترافیک می باشند و ما برای روان سازی تردد خودروها باید به دنبال اقدامات ریشه ای و اساسی باشیم. برای مثال باید از ظرفیت اراضی خالی واقع در هسته مرکزی شهر جهت ساخت پارکینگ های عمومی بهره جست و همچنین با تعیین تکلیف وضعیت پروژه مترو در اسرع وقت، مقدمات لازم جهت تکمیل خط ۲ آن را فراهم آورد.

این مسئول افزود: همچنین احداث بزرگراه شمالی به طول ۱۰ کیلومتر در محدوده میدان کرج تا حصارک و ۱۰ کیلومتر دیگر در محدوده میدان شهید سلطانی به سمت ملارد در شورای شهر به تصویب رسیده است که با مشخص شدن پیمانکار، عملیات اجرایی به زودی آغاز خواهد شد.

خروج از نسخه موبایل