نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

دولت نمی خواهد تصدی گری اش بر امور شوراها را کاهش دهد

به گزارش خبر شهر، پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، محمود دادگو که در نشست معتمدین شهر با مسئولان مدیریت شهری حضور داشت با انتقاد از نگرش دولت به عملکرد شهرداری ها و شوراهای شهر، به ذکر این نکته پرداخت و از وعده رئیس دولت تدبیر و امید برای ارسال این لایحه تا پیش از پایان عمر دولت دهم خبر داد.
وی به برگزاری مراسم روز شوراهای اسلامی شهر و روستا و نشست مشترک اعضای آن در سالن اجلاس سران در روز پایانی هفته گذشته اشاره کرد و اذعان داشت: وزیر کشور در مراسم مذکور به این نکته اعتراف کرد که در حال حاضر شوراهای شهر، شوراهای شهرداری است و عدم تحقق مدیریت واحد شهری موجب عدم تقویت و عدم برخورداری این پارلمان محلی از اختیارات مورد نیاز شده است.
دادگو با بیان اینکه درد بسیاری از حاضران در این نشست مشترک بود و به همین گلایه چند ساله اختصاص داشت، افزود: در حال حاضر شوراهای اسلامی شهر ۱۷ ساله شده و به سن بلوغ رسیده اند، اما هنوز با توجه به عدم تقویت ساختار این بخش، همچون کودکی ۷-۸ ساله نیازمند تیمار و مراقبت است.
وی با گلایه از عدم شکل گیری مدیریت واحد شهری طی سال های گذشته از عمر شوراها، تصریح کرد: ما در شورا مراجعه کنندگان بیشماری در زمینه های مختلف همچون ماده ۱۷، موضوعات مرتبط با آب، برق، فاضلاب، بهداشت و درمان، کار و … داریم که متاسفانه به دلیل محدودیت های موجود امکان اعمال قدرت و اجرای خواسته های مردمی را در این بخش ها نداریم.
به گفته دادگو، دولت موظف به اعمال و ارائه ۲۶ شرح وظیفه به شوراها بوده اما با کاهش پیوسته، تعداد این وظایف سپرده شده به شوراها تا ۱۶ مورد تقلیل پیدا کرده که این آسیبی بزرگ به بدنه و کارکرد شوراهای شهر بوده است.
رئیس شورای اسلامی شهر کرج همچنین به سخنان رئیس جمهور در این مراسم اشاره کرد و بیان داشت: حفظ آب و خاک و جلوگیری از آسیب رساندن به محیط زیست، توسعه فضای سبز با استفاده از تدابیر و راهکارهای به روز و مفید، تجهیز ناوگان حمل و نقل شهری به ناوگان ریلی و برقی، حذف اتوبوس های فرسوده و از بین بردن بافت های فرسوده از تاکیدات رئیس جمهور به اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا بود که در این مراسم عنوان و مقرر شد مورد توجه اعضاء قرار گیرد.
وی اضافه کرد: رئیس جمهور در این مراسم قول داد قبل از پایان عمر دولت، لایحه مدیریت واحد شهری را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد. به گفته دادگو در صورت تصویب این لایحه توسط مجلس، بعد از ۱۷ سال فرصت لازم برای مدیریت واحد شهری به شوراها داده خواهد شد.

خروج از نسخه موبایل