نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

تصمیمات مهم مدیریت شهری کرج در راستای اتمام پروژه خط 2 قطار شهری

به گزارش خبر شهر، پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، رضا شریفی با بیان این مطلب اظهار داشت: از جمله اقداماتی که می تواند اجرای این مهم را تسهیل بخشد، بارگذاری مناسب بر روی اراضی شهری است؛ همچنین اجازه فروش آنها به شهرداری که می تواند بخشی از منابع مالی پروژه عظیم قطار شهری را تامین نماید.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه مشکلات عدیده ای از سوی پیمانکار قطار شهری پیش آمده و اختلاف نظرهای شهرداری و پیمانکار مذکور منجر به خلع ید آن شرکت شد، بخشی از روند اجرای پروژه قطار شهری به تاخیر افتاد که امید است با رفع مشکلات روند اجرای آن سرعت بگیرد.
این عضو شورا در ادامه با بیان اینکه مدیریت شهری در دوره چهارم اقدمات عمرانی چشم گیری داشته است، اظهار داشت: در دوره چهارم شاهد اجرای پروژه های عمرانی نسبتاً موفقی بوده ایم که شهر را متحول کرده و از بار ترافیکی شهر کاسته است.
شریفی به پروژه هایی همچون زیرگذر حسین آباد راه آهن، تقاطع شهدای پلیس، تقاطع شهید کیانپور، تونل شهری مهرویلا و … اشاره کرد و افزود: کلید احداث بزرگراه های شمالی و جنوبی کرج در محدوده شهری زده شده و امیدواریم در صورت اتمام آن ها کار بسیار ارزشمند و ماندگاری را به شهر هدیه کنیم.
این عضو شورا معتقد است، مدیریت شهری در برخی از کارهای شهری همچون نظارت بر عملکرد های شهرداری و سایر دستگاه ها چندان موفق عمل نکرده است.
این عضو شورا عنوان کرد: شورا و شهرداری با دیگر دستگاه های اجرایی بعضاً تعاملات خوبی را داشته اند ولی در برخی مواقع دستخوش انتظارات و توقعات و… می شوند که اگر همه با هم تلاش نمائیم و قانون را فصل الخطاب قرار دهیم.
شریفی، تاکید داشت: اجرای قانون منجر به بروز اتفاقات خوب و موفق بوده و هیچ توجیه منطقی برای پیشبرد امور با قانون شکنی وجود نخواهد داشت.
این مسئول شهری با اشاره به اینکه بیش از ۱۶ سال از عمر شوراها می گذرد، بیان کرد: هنوز دوران بلوغ شورا ها کامل نشده و مردم آنگونه که باید از وظایف شورا و اختیارات آن آگاهی ندارند و این امر موجب بروز مشکلاتی در انجام وظیفه شورا ها شده است. عدم واگذاری اختیارات کامل دولت به شوراها نیز از دیگر عواملی است که باعث شده تا کنون به “مدیریت واحد شهری” دست نیابیم و زمانی این مهم محقق خواهد شد که اختیارات شورا بیش از پیش باشد و یک پارلمان محلی ایده آل شکل بگیرد.
به گفته این عضو شورا رمز موفقیت مدیریت شهری اتحاد با رویکرد حل مشکلات مالی بوده که منجر به اجرای پروژه های عمرانی کلان گردیده و از سوی دیگر موقعیت استراتژیک کلانشهر کرج بر این موفقیت دامن زده است.

خروج از نسخه موبایل