نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

مسائل فرهنگی در پیشانی توجهات شورای شهر قرار دارد

به گزارش خبر شهر، پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، نائب رئیس شورای شهر کرج در مراسم تجلیل از بانوان فرهنگی آموزش پرورش ناحیه یک کرج گفت: بانوان فرهنگی رهرو سیره پیامبران هستند که در این خصوص در روایات نیز آمده است، مقام معلم از هزار شهید بالاتر است.
وی، عنوان کرد: مقام معظم رهبری معتقدند که فرهنگ کشور کلاً به یک نظم و جهت گیری و جهت یابی و انسجام بخشهای گوناگون دولتی و غیردولتی در باب فرهنگ احتیاج دارد و لازمه حل مسائل شهری فعالیتهای فرهنگی مناسب شهروندی است.
محمد علی بخشی، اضافه کرد: امروزه نقش مدیریت شهری در توسعه فرهنگی شهر کاملاً مشخص و واضح است و لازمه حل مسائل شهری، بحرانهای شهرنشینی و اصلاح رفتار شهروندان و به تبع آن، فعالیتهای فرهنگی مناسب شهروندی و شهرنشینی است و همه اجزای یک زندگی شهری زمانی به سمت تعادل حرکت می کنند که نقش فرهنگ در مناسبات اجتماعی شهر و کاربردهای شهری در نظر گرفته شود و برنامه های موثر و مستمری برای آن وجود داشته باشد.
عضو شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: آنچه به عنوان یک رویکرد جدی در آغاز دوره چهارم شورای شهر کرج به عنوان یک موضوع جدی و مهم مورد توجه قرار گرفت عنایت ویژه به عرصه های فرهنگی و زوایای مختلف این حوزه بود که این توجه باعث شد با حضور میدانی کمیسیون فرهنگی شورا در مراکز فرهنگی مدیریت شهری و حضور فعال در برنامه ها، با شناخت دقیق از وضع موجود، مطالبات این حوزه را پیگیری کند.
نائب رئیس شورای شهر کرج در پایان به اختصاص یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان جهت باز سازی و بهسازی سرویس های بهداشتی مدارس اشاره کرد و گفت: از همین جا اعلام آمادگی می کنیم هر جا ضرورت احساس شود در این حوزه انجام وظیفه خواهیم کرد که لازمه این امر ارتقاء ارتباط بیشتر آموزش و پرورش با شورای شهر است.
گفتنی است، در این مراسم از بانوان نمونه آموزش پرورش ناحیه یک کرج تجلیل و قدر دانی بعمل آمد.

خروج از نسخه موبایل