به گزارش خبر شهر، محمود دادگو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری مدیریت شهری کرج با بیان اینکه فرصت تعارف و دست روی دست گذاشتن به پایان رسیده است، بیان داشت: آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی از مرز بحران و خطر گذشته و خسارت های جبران ناپذیری را به مردم و محیط زیست وارد آورده است؛ امروز خبری از باغشهری گذشته کرج نیست و روز به روز نیز شرایط برای زندگی شهروندی سخت و سخت تر می شود.
وی با تاکید بر اینکه همه ما مقصر هستیم و نمی توان به نفع یا ضرر کسی رای صادر کرد، گفت: خیابانها مملو از وسایط نقلیه شده است و گویا در آینده ای نزدیک باید کرج را شهرِ خودروها نامید؛ چرا که بر اساس آمارهای موجود از هر سه یا چهار شهروند، یک نفر صاحب وسیله نقلیه است و این یعنی تشدید فشارها بر محیط زیست و کشیده شدن ترمز آلودگی هوا.
رئیس پارلمان شهری کرج با اذعان بر اینکه بیش از یک دهه از کلنگ زنی پروژه ملی مترو می گذرد اما هنوز خبری از افتتاح ایستگاه ها نیست، خواستار پایان بخشیدن به بهانه آوری ها و کم کاری ها شد و اضافه کرد: فسخ قرارداد با شرکت سابیر نقطه عطفی در پروژه مترو به شمار می رود که البته سالها قبل باید به وقوع می پیوست؛ چرا که این شرکت با کم کاری و کوتاهی نه تنها پروژه را نیمه تمام گذاشت بلکه هزینه های مدیریت شهری را نیز تا سقف دهها برابر افزایش داد.
به گفته وی، مدیریت شهری کرج با صدور مجوزهای قانونی جهت انتشار اوراق مشارکت تا سقف چهار هزار میلیارد ریال همچنین موافقت با فروش بخشی از اراضی شهری به منظور تزریق به پروژه مترو مقدمات لازم برای قرار گرفتن واگن های مترو در مدار بهره برداری را فراهم آورده است و اکنون نوبت به مجریان پروژه است که به تکلیف خود عمل نمایند.
دادگو در پایان با تاکید بر اینکه مترو تب ترافیک را فرو می نشاند و بهترین گزینه برای پایان بخشیدن به وضع موجود است، اظهارداشت: با انتقال حجمی از ترافیک به عمق زمین، خیابانهای شهر نفسی تازه خواهند کرد؛ ضمن آنکه احداث تقاطعات غیرهمسطح، احداث بزرگراه شمالی و اجرای طرح های ترافیکی نیز در تحقق این مهم تاثیرگذار و نقش آفرین خواهند بود.