نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

مدیران شهری موظف به فراهم نمودن زمینه های توسعه فرهنگ شهرنشینی هستند

به گزارش خبر به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، سعید مصطفایی بیان داشت: آداب و رسوم زندگی شهری، مساله ای تعلیمی و آموزشی است که از یک سو مدیران شهر عهده دار تعلیم آن هستند و از سوی دیگر، شهرنشینان مکلفند برای ادامه حیات مطلوب در شهر، فرهنگ شهرنشینی را بیاموزند.

این مسئول با اشاره به اینکه فرهنگ شهر نشینی با اداره شهر قرین است، اظهار داشت: به عبارت دیگر همانگونه که شهروندان مکلف به رعایت الزامات شهری هستند، مدیران شهری نیز به عنوان متولی فرهنگ عهده دار فرهنگ سازی و رعایت محدودیت های ناشی از اعمال مدیریت شهری هستند.
مصطفایی همچنین با بیان اینکه انسان موجودی اجتماعی است و طبیعت به او آموخته است که زندگی اجتماعی حیات و بقا را استمرار می بخشد، تشریح کرد: شهر نشینی و مدنیت که نوع تکامل یافته زندگی اجتماعی است، با محدودیت های اجتماعی زیادی مواجه است و همانطور که اشاره شد نیازمند توجه دو سویه از جانب مردم و مسئولین می باشد.
وی افزود: در حوزه فرهنگ شهروندی باید به پارامتر ها و متغیرهای مرتبط با این موضوع جزء کلید واژه های اساسی فرهنگ شهروندی است، توجه شود؛ این مفاهیم کلیدی همان “مسئولیت پذیری شهری، قانون مند بودن شهروندان، و هنجار پذیری از الگو های شهرنشینی” است.
عضو شورای شهر کرج در پایان خاطر نشان کرد: لازمه حل مسائل شهری، بحران های شهرنشینی و اصلاح رفتار شهروندان، وجود یک فرهنگ مناسب شهروندی و شهرنشینی است؛ این مقولات جزء پایه های اساسی و دوام شهری می باشند و همه اجزای یک زندگی شهری باید با در نظر گرفتن نقش فرهنگ در مناسبات اجتماعی شهر، تأسیسات شهری، نظام حمل و نقل،کالبد شهر و کاربرد های شهری سعی کنند، تعادل لازم را بوجود آورند.
خروج از نسخه موبایل