نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

رفع مشکلات اقتصادی زنان سرپرست‌ خانوار نیاز به اقدام عملی دارد

به گزارش خبر شهر به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، فاطمه اسکندری اظهار داشت: متاسفانه بخشی از جامعه ما به دلایل مختلف متحمل آسیب‌های اجتماعی شده‌اند که باید برای رفع مشکلات آنها اقداماتی انجام دهیم که انجام این امور و فراهم‌سازی شرایط لازم از جمله وظائف اصلی مسئولان است.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج افزود: این بخش از جامعه ما زنانی هستند که بنا به دلایلی از جمله طلاق، فوت همسر و یا نداشتن سرپرست خانواده مناسب در حال کار کردن بوده و مسئولیت سنگین اداره و امرار معاش خانواده و تربیت فرزندان بر عهده آنها است.
اسکندری گفت: سالانه دولت میلیاردها تومان برای مقابله با پیامدهای آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد و غیره هزینه می‌کند که اگر بخشی از این بودجه هنگفت را صرف پیشگیری کنیم، می‌توانیم جامعه‌ای بهتر داشته باشیم.
این مسئول ارشد شهری بیان کرد: یکی از این راه‌ها حمایت از زنان سرپرست خانوار است تا در جهت تربیت فرزندان خود و جلوگیری از انحراف خانواده‌ای که مسئولیت اداره آن را بر عهده گرفته‌اند، موفق باشند.
وی ادامه داد: ایجاد فرصت‌های شغلی و حمایت از اشتغال آنها به ویژه در حوزه تولید، می‌توان در تحقق این مهم موثر باشد.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج خاطر نشان کرد: در این راستا طرحی از سوی کمیسیون فرهنگی شورای شهر تدوین و با حمایت مدیریت شهری موفق شدیم تا مکانی را برای برپایی بازارچه دائمی عرضه محصولات، تولیدات و دستاوردهای زنان سرپرست خانوار، بی‌سرپرست و یا بدسرپرست شهرستان کرج فراهم کنیم.
اسکندری گفت: مقدمات لازم برای برپایی این بازارچه در حاشیه زمین و پارک تنیس کرج فراهم شده و در نظر داریم که به زودی ۱۲۰ غرفه برای عرضه دستاوردهای زنان سرپرست خانوار کرجی دایر کنیم.
این مسئول تصریح کرد: این نمایشگاه دائمی در آینده بسیار نزدیک در این مکان راه‌اندازی می‌شود و برای اجرای برنامه فوق شهرداری و بهزیستی تعامل و همکاری خوبی داشتند.
اسکندری در پایان گفت: باید برای رفع مشکلات زنانی که مسئولیت سنگین و خطیر اداره یک خانواده را بر عهده گرفته‌اند، راهکارها و اقدامات عملی انجام دهیم تا بتوانیم باری از دوش نحیف این زنان توانمند برداریم.

خروج از نسخه موبایل