نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

کنترل هزینه های رایج و جلوگیری از استفاده نابجا از بیت المال در دستور کار قرار دارد

به گزارش خبر شهر، علی حاج کاظم در گفتگو با پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، این مطلب را عنوان کرد و عبور از شعارهایی که همواره بر نام سال سر داده می شود و عملی از درون آن رخ نمی دهد را یک نیاز جدی در سطح کلیه مدیران و مسئولان دانست.

وی بیان داشت: مردم از شعار خسته و گریزان شده اند و منتظرند تا عملیاتی شدن حرف ها را مشاهده کنند؛ این درحالی است که تاکید رهبر و مقام معظم رهبری نیز بر همین امر استوار شده و خواست ایشان برای پیشرفت شعارها به سمت رفتارهای عملی و اقدامات اساسی از این نگاه سرچشمه می گیرد.
رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر کرج، با بیان اینکه اعتبارات شهرداری به طور مستقیم از پرداخت های شهروندان تامین می شود، صیانت از حریم و حقوق مردم و بیت المال را یک وظیفه اساسی به دوش همه مسئولان و مدیران بویژه مسئولان بخش های مالی عنوان کرد و از همه اعضای حاضر در شورای اسلامی و مدیران شهرداری کرج خواست نسبت به هزینه تراشی ها و صرف اعتبارات در بخش های غیرضروری خودداری کنند.
حاج کاظم افزود: بسیاری از تجهیزات اداری هم اکنون به عنوان کالاهای اسقاطی در انبارها خاک می خورد؛ در حالی که می توان این امکانات را با تعمیرات جزیی و بازیابی، مجدد به عرصه بهره برداری وارد کرده و از خرید دوباره این محصولات جلوگیری کرد.
وی، خرید اجناس و تجهیزات اداری را به عنوان یکی از بخش های پرهزینه دانست که کمتر به آن توجه شده و خاطرنشان کرد: تغییر را باید از بخش های کوچک آغاز کرده و به عرصه های بزرگتر وارد کنیم. جلوگیری از اسراف در این زمینه می تواند آغازی بر اجرای الگوی صحیح مصرف در همه ابعاد و بخش های دستگاهی به بزرگی مدیریت شهری باشد.
عضو شورای اسلامی شهر کرج، با اذعان بر اینکه الگوی صحیح مصرف باید به جامعه دیکته شود، فرهنگسازی در این خصوص را به عهده همه مسئولان و دستگاه ها ذکر کرد و ادامه داد: کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر یکی از بخش هایی است که می تواند به پیشبرد اهداف خرد و کلان فرهنگی و اجتماعی از جمله توسعه فرهنگ کاهش هزینه و صرفه جویی کمک کند.
وی تصریح کرد: به عنوان خزانه دار شورای اسلامی در دوره چهارم کوشیده ایم این تغییرات را از خودمان آغاز  کنیم و با اشاعه این فرهنگ، به توسعه فرامین و سفارشات رهبر معظم انقلاب جامه عمل بپوشانیم.
خروج از نسخه موبایل