نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

حسین نوش آبادی : همکاری با شبکه های خارجی و معاند تخلف است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر شهر ، حسین نوش آبادی در نشست خبری افزود: همکاری در قالب سفارش، آگهی، حضور، ارسال عکس، تصویر و صوت با شبکه های خارجی و معاند براساس قانون تخلف محسوب می شود.
وی با بیان اینکه فقط برخوردهای سلبی کفایت نمی کند و باید این موضوع را آسیب شناسی کرد گفت: اتفاقاتی که در این عرصه رخ می دهد نگران کننده است و ما نمی خواهیم عرصه هنر آسیب ببیند.
نوش آبادی افزود: برای اینکه ارتباطی با شبکه های خارجی ایجاد نشود، نیازمند کار علمی – پژوهشی و آسیب شناسی هستیم.
وی با بیان اینکه موضوع حضور هنرمندان ایرانی در فیلم ها و سریال های شبکه های خارجی باید مورد توجه قرار گیرد  گفت: این موضوع وظیفه وزارت ارشاد نیست که پاسخگوی این اتفاقات باشد و همه نهادها و دستگاههای ذیربط باید در این باره وارد عمل شوند.
نوش آبادی در پاسخ به پرسشی  درباره حضور سالار عقیلی در یکی از شبکه های ماهواره ای افزود: ابعاد این اتفاق بررسی خواهد شد و پس از بازگشت آقای عقیلی ، وی توضیحات لازم را ارائه خواهد کرد.
وی گفت: این موضوع یک تخلف است اما هنوز تصمیمی درباره ایجاد محدودیت برای فعالیت های وی رسما اتخاذ نشده است.
نوش آبادی افزود: در آخرین هماهنگی با وزیر ارشاد ، فعلا باید موضوع را بررسی کرد و ابعاد آن روشن شود.
وی در پاسخ به پرسشی درباره آخرین خبرها از تفاهم نامه همکاری با نیروی انتظامی گفت: علت تاخیر در امضای این تفاهم نامه ، پیچیدگی ها، حساسیت ها و هماهنگی های لازم در بندها و محورهای این تفاهم نامه است.
نوش آبادی افزود: به علت حساسیت موضوع و اختلافاتی که ممکن است در تقسیم کار و وظایف هر نهاد ایجاد شود، موضوع نیازمند دقت بسیار است .
وی گفت: کارشناسان هر دو حوزه به جمع بندی رسیده اند و این سند همکاری در قالب یک تفاهم نامه به امضا خواهد رسید و در آینده ای نزدیک امضا خواهد شد.
نوش آبادی در پاسخ به پرسشی درباره مشکل مالی ارکستر سمفونیک تهران افزود: برغم کمک های خوب و ویژه رئیس جمهور و حمایت های مالی و معنوی وزیر ارشاد، هنوز دغدغه های مالی در این باره برطرف نشده است.
نوش آبادی افزود: امیدواریم با پیش بینی اعتبار مناسب در بودجه سال آینده این نگرانی و دغدغه رفع شود.
وی گفت: ارکسترهای سمفونیک ملی و تهران پس از سال ها ، فعالیت خود را از سر گرفتند و اجازه نمی دهیم تا به این دو آسیب مالی وارد شود.

خروج از نسخه موبایل