نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

شهیدان امامزادگان عشقند

به گزارش خبر شهر ( تات ) ، سردار علی فضلی بعد از ظهر دیروز  در مراسم رونمایی تندیس شهید کلهر در شهریار اظهار کرد: سلام بر شهیدان دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و شهیدان با بصیرت بیداری اسلامی و مدافع حرم و همچنین ۳۶ هزار شهید استان تهران و البرز که در میان این ستارگان برافراشته با پرچم رسول اسلام (ص) برخی مانند خورشید درخشیدند.

وی بیان کرد: امروز یکی از نمادهای انقلاب اسلامی که دارای جایگاه رفیعی در بین مردم کشور به ویژه مردم شهریار، غرب استان تهران و کرج است یعنی سردار بزرگ اسلام علمدار لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) شهید یدالله کلهر رونمایی شد.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: باید از تمام مسئولان شهرستان شهریار که چنین کار ارزشمندی را انجام دادند تقدیر و تشکر کنم، چراکه با این کار خود ستاره‌های پرفروغ هشت سال دفاع مقدس را بیش از پیش برای مردم نمایان کردند.

وی خاطرنشان کرد: همان‌گونه که گفته شد پای این نماد عشق خوابیده است و این نماد قد برافراشته نماد ایثار و ایستادگی ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس است.

فضلی گفت: نخستین دستاورد این نماد آن هم در بیست و نهمین سالگرد شهادت شهید کلهر این است که فرزندان این انقلاب به ویژه فرزندان شهدا نشان دادند که به این بلوغ رسیده‌اند که چنین آثار ارزشمندی را ایجاد کنند.

وی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های بارز شهید کلهر بصیرت وی بود که در ابتدای جنگ نمود بسیار بالایی داشت و باعث خنثی شدن برخی از توطئه‌های دشمنان شد.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: در روز سی و نهم جنگ که آبادان تحت محاصره دشمن قرار گرفت، امام راحل فرمودند که حصر آبادان باید شکسته شود البته این فرمان را تنها انسان‌های فهیم و بصیر می‌توانستند عملی کنند.

وی تصریح کرد: آن روزها در زیر سایه بنی‌صدر توطئه‌هایی بسیاری در بطن دفاع مقدس برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی ایران صورت می‌گرفت تا رزمندگان نتوانند در مقابل ارتش بعثی مقابله کنند.

فضلی خاطرنشان کرد: برای لبیک به ندای امام راحل مبنی بر شکستن حصر آبادان گردانی متشکل از ۵۰ از شهریار و کرج نفر زیر نظر شهید کلهر، ۸۴ نفر از گچساران زیر نظر سردار دقیقی، ۵۰ نفر از فسا و جهرم زیر نظر سردار امیری و ۴۶ نفر از دزفول زیر نظر شهید بزاززاده تشکیل شد.

وی ادامه داد: این افراد از فرهنگ‌های مختلف برای یک هدف گردهم آمده بودند و آن اجرای فرمان امام راحل بود، البته فرهنگ امام خمینی (ره) بود که آنها را با هم در یکجا جمع کرده بود.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: به دلیل کمبود امکانات به ویژه امکانات لجستیکی برای اعزام این افراد به آبادان مقرر شد تا من به همراه سه نفر دیگر از این عزیزان به عنوان پیش‌قراول به آبادان برویم.

وی اظهار کرد: این جمع چهارنفره در آخرین ساعات باز بودن جاده ماهدشت به آبادان از این محور وارد آبادان شد، با فرا رسیدن شب خبر رسید که عراقی‌ها از طریق پل شناوری که بر روی رودخانه بهمن‌شیر زده‌اند وارد آبادان شده‌اند.

فضلی بیان کرد: آبادان مانند یک شبه‌جزیره در محاصره آب است، بنابراین عراقی‌ها قصد داشتند با قطع عرض این شهر، آبادان را محاصره و در نهایت اشغال کنند تا قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر که صدام پاره کرده بود را به نفع خود کنند.

وی تصریح کرد: وقتی وارد آبادان شدیم، خبر رسید که دشمن وارد آبادان شده است، جاده ماهدشت به آبادان به اشغال بعثی‌ها در آمده و دیگر جاده زمینی آزادی به آبادان وجود ندارد و همچنین شهید تندگویان وزیر نفت وقت به همراه برخی دیگر به اسارت عراقی‌ها در آمده‌اند که این امر به دلیل خلأ اطلاعاتی به وجود آمده بود.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: وقتی برای ساماندهی به سپاه آبادان مراجعه کردیم دیدیم که کل نیروهای آن ۱۵ نفر هستند که به همراه ما میهمانان ۱۹ نفر می‌شد و نفر بیستمی برای کمک به مدافعان شهر در برابر بعثی‌ها وجود نداشت.

وی ادامه داد: وقتی به خط مقدم نزدیک شدیم دیگر خطر توپخانه و ترکش‌های آن کم شده بود و درگیری بیشتر تن به تن و با سلاح‌های انفرادی بود، جوانان غیور آبادان با سلاح انفرادی در برابر تانک‌‌های بعثی به مقابله برخاسته بودند و این مجاهدان در راه خدا عشق‌بازی می‌کردند.

فضلی گفت: جوان این مرز و بوم با رشادت خود توانستند بعثی‌ها را در آبادان شکست دهند، آنها موفق شدند پل عراقی‌ها بر روی بهمن‌شیر را نابود کنند و تمام عراقی‌هایی که در آبادان بودند یا اسیر شدند یا به هلاکت رسیدند.

وی اظهار کرد: به دلیل بسته بودن راه‌های زمینی به وسیله یک فروند بالگرد بعد از گذر از دریا به ماهدشت رفتیم و بنده نزد سرپرست گردان اعزامی رفتم تا گزارش کار را به وی اعلام کنم.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: سرپرست این گردان که از سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی بود گفت که قصد نداریم که به آبادان برویم بلکه می‌‌خواهیم به جزیره مینو برویم.

وی تصریح کرد: آن زمان هنوز چهره اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی برای مردم نمایان نشده بود، در آنجا شهید کلهر با توجه ذکاوت خود اعلام کرد که در جزیره مینو خبری از جنگ نیست و در آنجا نیروهای مرزبانی به فعالیت خود می‌پردازند.

فضلی ادامه داد: با این حرف شهید کلهر بقیه نیز حرف وی را تأیید کردند، اما آن سرپرست گفت که از بنی صدر دستور دارد تا به جزیره مینو برود، دوباره شهید کلهر اعلام کرد که من به آبادان می‌روم هر جا که فرمانده سپاه این شهر بگوید می‌روم بقیه فرماندهان نیز از وی تأسی کردند و با بصیرت شهید کلهر این توطئه شکست خورد، جالب اینجاست که در طول جنگ حمله‌ای به جزیره مینو صورت نگرفت.

وی خاطرنشان کرد: بعد از مجروحیت دست شهید کلهر که منجر به قطع عصب دست وی شد با اینکه به شدت از این مجروحیت رنج می‌برد اما هیچ وقت لب به شکایت باز نکرد و با رشادت تا زمان شهادت ایستادگی کرد.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان متذکر شد: برای شهیدان در حد توان باید فعالیت کنیم، چراکه آنها امامزادگان عشق هستند؛ با توسل به آنها حاجت‌ها ما روا می‌شود، چراکه آنها خدایی بودند و تمام کارهای آنها برای خدا بود.

 

خروج از نسخه موبایل