نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

معضل ارامستان صفادشت در استانه تعیین تکلیف

معضل ارامستان شهر صفادشت واقع در شهرستان ملارد پس از ورود ۲ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استانه تعیین تکلیف نهایی قرار گرفت.
خبر شهر  به گزارش خبرگزاری فارس ، صبح امروز با حضور نماینده شهرستان های قدس،شهریار و ملارد ،نماینده مردم کرج و آستارا در  مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان ملارد، ریاست اداره ی اوقاف و امور خیریه ملارد و و اعضای شورای اسلامی شهرهای  ملارد، ماهدشت، صفادشت و محمدشهر؛ نشستی فرهنگی – حقوقی با هدف تعیین وضعیت نهایی آستان مقدس بی بی سکینه (س)، در محل شهرداری صفادشت برگزار شد.
حسین گروسی نماینده مردم شهرستان های شهریار ، قدس و ملارد در بهارستان طی این نشست ضمن تاکید بر لزوم استفاده از کمک های مردمی در جهت بهبود هرچه بهتر کیفیت اماکن مختلف کشورمان اظهار داشت : میتوان بابرنامه ریزی کلان و دقیق توسط مدیران ادارات و ارگانهای کشوری از بروز مشکلاتی این چنین جلوگیری کرد.
وی در ادامه با اشاره به لزوم ایجاد وحدت و همدلی بین مدیران و مسئولان ادارات و ارگانهای مختلف یک شهرستان خاطرنشان کرد : اختلاف سلیقه امری عادی و غیرقابل انکار است اما باید از تعدد آرا جلوگیری کرد چرا که نتیجه ای جز هدر رفت منابع و توان دولتی در پی ندارد و با سعی در جهت تقویت همدلی میتوان آن طور که باید و شاید به خواسته های این مردم شریف پاسخ داد.
در ادامه این نشست ،بیژن بابایی رئیس شورای اسلامی شهر محمدشهر واقع در استان البرز با اشاره به لزوم همراهی و همکاری تمام دستگاه ها در جریان حل معضل فعلی ساکنان شهرستان های دخیل در این مهم اظهار داشت: متاسفانه بدبینی هایی نسبت به نحوه ی مدیریت اداره ی اوقاف بر روی آستان مقدس ایجاد و پراکنده شده است که با بحث و بررسی در جلسات اینچنینی قابل توجیه و توضیح است.
وی افزود: مقتضی است که کلیه ادارات و نهاد هایی که به نوعی  در بحث اداره کردن و پیشبرد برنامه های ی آستان، دخیل هستند، نمایندگان و معتمدینی برای پیگیری بهتر و بیشتر خدمات آستان وارد بحث مدیریتی شوند .
بابایی عنوان کرد: برای ارائه ی خدمات بی عیب و برنامه ریزی شده از جمله برنامه های فرهنگی، مسائل مربوط به توسعه آستان و عمران هرچه بیشتر آن هر اداره ای پیش قدم شود با دیوار منع اداره ی اوقاف روبرو نخواهد شد و اوقاف داعیه ی مالکیت بر این مرکز فرهنگی و مذهبی که متعلق به آحاد مردم است ندارد.
سید احمد اجاق ، رییس شورای شهر صفادشت نیز  در این نشست از روند طولانی و مکاتبات بسیار که برای تدفین اموات در آستان  بی بی سکینه، به خصوص درباره ی تدفین افراد کم بضاعت و پروسه ی اثبات بومی بودن آنها انتقاد کرد و دعوت ریاست اداره ی اوقاف از مسئولین ذیربط برای کمک به بهبود خدمات در این آستان را فرصتی مغتنم در جهت حل و فصل همیشگی این مشکل برشمارد.
گفتنی است طی این نشست مقرر شد کارگروهی متشکل از نمایندگان ادارات دخیل در این مهم تشکیل شد تا ظرف یک ماه به تعیین تکلیف معضل یاد شده بپردازند تا زین پس شاهد بروز مشکلاتی از این قبیل برای ساکنان شهرستان های صفادشت ، محمد شهر و ماهدشت نباشیم .

خروج از نسخه موبایل