نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

برگزاری جلسه اطلاع رسانی و حساس سازی سفیران سلامت ادارات شهرستان شهریار در خصوص بسیج ملی تغذیه سالم

 به گزارش خبر شهر جلسه اطلاع رسانی و حساس سازی سفیران سلامت ادارات شهرستان شهریار در خصوص بسیج ملی تغذیه سالم با شعار اصلاح مصرف قند، نمک و روغن در تاریخ بیست و سوم دی ماه برگزار شد.
ضرورت داشتن تغذیه و الگوی غذایی مناسب و نقش آن در پیشگیری از بروز بیماری های غیر واگیر، از اولویت های مهم وزارت بهداشت می باشد ، به همین مناسبت از ابتدای دی ماه کمپین بسیج ملی تغذیه سالم با هدف حساس سازی جامعه هدف ، در دستور کار برنامه های آموزشی این مرکز قرار گرفت.

در این راستا شبکه بهداشت و درمان شهرستان شهریار به همت همکاران واحدهای آموزش سلامت و بهداشت خانواده ، نسبت به برگزاری کارگاه « اصلاح مصرف قند ، نمک و روغن » ، در تاریخ بیست و سوم دی ماه اقدام نمود.

در این کارگاه که با حضور سفیران سلامت ادارت این شهرستان برگزار گردید ، خانم محمد ابراهیم ،کارشناس مسئول تغذیه شبکه ، به ارائه مطالبی در خصوص اهمیت مصرف میوه و سبزی ، کاهش مصرف قند ، نمک و روغن ، تحرک بدنی و ورزش ، اهمیت آموزش و پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر از دوران کودکی ،چاقی و عوارض آن بر فرد و جامعه و ذائقه سازی سالم در دوران کودکی ، پرداختند.

همچنین در این کارگاه در خصوص پیشگیری از ابتلا به ایدز ، پیشگیری از سوانح و حوادث در کودکان ، بهداشت باروری و مراقبت های مادر باردار ، مطالبی عنوان گردید و در پایان با هدف اطلاع رسانی ، رسانه های آموزشی مرتبط با موضوع (پوستر و CD آموزشی) توزیع گردید.

خروج از نسخه موبایل