نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

دومین جشنواره شب های موسیقی استان تهران

به نام خدا

فراخوان

دومین جشنواره شب های موسیقی استان تهران

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در راستای ارتقاء، اعتلاء، تشویق و ترویج اجرای عمومی آثار موسیقایی در سطح استان به ویژه شهرستان های تابعه دومین جشنواره شب های موسیقی استان تهران را با همکاری انجمن موسیقی استان تهران برگزار می نماید.

شرایط جشنواره:

الف ) موضوعات:

اولویت های انتخاب آثار با موضوعات دینی، مذهبی، دفاع مقدس، معرفی مفاخر و میراث فرهنگی       شهرستان های استان تهران، آیین ها و سنن بومی استان، طرح مسائل اجتماعی معاصر از قبیل اعتماد به نفس ملی، تدین و دین باوری، غیرت ملی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگ کار وتلاش، خود باوری ، ادبیات عرفانی و کهن ایرانی و … حائز شرایط ویژه خواهد بود.

ب ) مقررات:

۱- دومین جشنواره شب های موسیقی استان تهران فقط ویژه گروه ها و هنرمندان استان تهران(شهرستان های تابعه) می باشد.

۲- متقاضیان برای حضور در جشنواره لازم است با ارائه مدارک ذیل، آمادگی خود را برای حضور در جشنواره به دبیرخانه جشنواره در شهرستان ذیربط اعلام نمایند:

نکته مهم: دبیرخانه ی جشنواره در هر شهرستان، انجمن موسیقی آن شهرستان می باشد که با هماهنگی و نظارت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان به عنوان مجری جشنواره نیز محسوب         می گردد.

۳- آثار ارائه شده نباید توسط همان گروه در هیچ یک از جشنواره های ملی و منطقه ای شرکت کرده باشد.

تذکر – چنانچه درهر مرحله ای در خصوص آثار برگزیده تخلفی در این مورد اثبات گردد ستاد جشنواره مانع حضور گروه در هر مرحله جشنواره می شود.

۴- هر گروه شهرستانی فقط در شهرستان خود می تواند به اجرای برنامه بپردازد، البته شهرستان های مجاور می توانند با انجام هماهنگی های لازم جشنواره ی خود را به صورت منطقه ای برگزار نمایند.

۵- آثار هنرمندان بومی و جوان در اولویت قرار خواهد گرفت و بدیع بودن و خلاقیت در اجرای آثار در ارزیابی هیأت انتخاب تأثیر گذار خواهد بود.

تذکر – آثاری که مبتنی بر آثار هنرمندان مطرح کشور بوده و تا کنون اجراهای زیادی از آن ها شده تنها در صورت ارائه طرح اجرایی خلاق و شیوه ی نو در اثر اجرایی مورد پذیرش قرار خواهند گرفت، در غیر این صورت از پذیرش این گونه آثار خودداری خواهد شد.

۶- لازم به ذکر است برنامه های اجرایی می تواند در قالب تکنوازی و یا گروه نوازی در رشته های موسیقی ایرانی، پاپ، کلاسیک، کرال و محلی باشد، لیکن فقط بخش گروه نوازی مورد ارزیابی و داوری قرار خواهد گرفت.

۷- تعداد اعضای هر گروه باید حداقل سه نفر باشد.

۸- پس از دریافت آثار، انجمن موسیقی و اداره ارشاد شهرستان بر اساس قوانین و مقررات مربوط به اجراهای صحنه ای موسیقی، نسبت به بررسی آثار و برنامه ریزی جهت اجرای گروه ها در شهرستان اقدام می نمایند.

نکته: مسئولیت کلی برنامه بر عهده شهرستان بوده و اداره ی شهرستان موظف است ضمن نظارت دقیق بر اجرای برنامه ها، هماهنگی های لازم را در شهرستان معمول نماید.

۹- گروه های متقاضی می بایست طبق برنامه ریزی دبیرخانه های شهرستانی، تا پایان بهمن ماه ۱۳۹۴ در یکی از سالن های شهرستان تابعه ی خود( تعیین شده از سوی اداره ی شهرستان) اجرای برنامه داشته باشند.

۱۰- پس از پایان اجراها، دبیرخانه های شهرشتانیِ جشنواره می بایست فیلم اجرای هر گروه را در قالب یک CD مجزا به همراه فرم شماره ۲ و همچنین تأییدیه اجرا (فرم شماره ۳) حداکثر تا ۲۰ اسفند ماه به دبیرخانه استانی واقع در معاونت هنری سینمایی جهت ارزیابی نهایی ارسال نمایند.

۱۱- دبیرخانه ی استانی پس از دریافت آثار نسبت به ارزیابی آن ها اقدام می نماید.

۱۲- اختتامیه جشنواره و معرفی گرو های برگزیده دهه اول اردیبهشت ۱۳۹۵ برگزار می گردد.

جوایز :

۱- ستاد برگزاری جشنواره موسیقی استان تهران به رسم یاد بود به تمامی شرکت کنندگان لوح یادبود اهداء خواهد کرد.

۲- ستاد برگزاری جشنواره موسیقی استان تهران به گروه های برگزیده در بخش های مختلف بر اساس تشخیص هیئت داوران جشنواره به ترتیب ذیل جوایزی اهدا خواهد نمود :

– گروه های برگزیده اول: هر کدام ۲۰۰۰۰۰۰ تومان

– گروه های برگزیده دوم: هر کدام ۱۵۰۰۰۰۰ تومان

– گروه های برگزیده سوم: هر کدام ۱۰۰۰۰۰۰ تومان

همچنین در صورت تشخیص و صلاحدید هیئت داوران ، در گرایش های مختلف ( نوازندگی سازهای ایرانی و کلاسیک و کوبه ای، آهنگسازی، تنظیم، آواز ایرانی و کلاسیک) از میان گروه های موسیقی نفرات برگزیده تقدیر خواهند شد.

تقویم اجرایی جشنواره:

اقدامات دبیرخانه های شهرستانی    تا ۵ بهمن ماه ۱۳۹۵
نتایج بازبینی و اعلام جدول اجرایی شهرستانی ۱۰ بهمن ماه ۱۳۹۴
زمان برگزاری جشنواره در شهرستان ۱۲ تا ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۴
ارسال مدارک گروه های اجرایی به دبیرخانه استانی ۲۰ اسفند ماه ۱۳۹۴
برگزاری اختتامیه جشنواره و معرفی و تجلیل از برگزیدگان دهه اول اردیبهشت ۱۳۹۵

 

فرم شرکت در جشنواره (فرم شماره ۱)

 

اینجانب ……………………………………. با اطلاع کامل از مفاد فراخوان دومین جشنواره شب های موسیقی استان تهران و قبول کلیه شرایط فراخوان، به عنوان سرپرست گروه……………………….   از شهرستان………………….                                       به آدرس………………………………………………………………………………………………………………………………………….                 تلفن ثابت …………………………….         تلفن همراه…………………………..

ضمن ارسال کلیه مدارک، آمادگی خود را برای حضور و شرکت در جشنواره اعلام می­نمایم.

 

تاریخ                                                                                                 امضاء

 

فرم مشخصات گروه (فرم شماره ۲ )

نام گروه:                             نام سرپرست گروه:                           نام خواننده گروه:

نام آهنگساز:                         نام تنظیم کننده:                           شاعر:

نوع گروه: پاپ/کلاسیک ایرانی/کلاسیک جهانی/محلی/کرال

نام قطعات اجرایی:

 

 

نام اعضاء با ذکر سِمَت در گروه:

 

 

 

 

 

فرم تأییدیه اجرا جهت ارسال به دبیرخانه مرکزی (فرم شماره ۳)

دبیرخانه محترم مرکزیِ دومین جشنواره شب های موسیقی استان تهران؛

 

با احترام؛ بدینوسیله تأیید می گردد گروه موسیقی……………………….به سرپرستی…………………..                       به خوانندگی……………………… در تاریخ……………………….. در محل سالن…………………………….. در دومین جشنواره   شب های موسیقی استان تهران در شهرستان………………………. به اجرای برنامه پرداخته است که فیلم اجرای آن در قالب CD به پیوست ارسال می گردد.

 

تأیید دبیرخانه شهرستانی                                             تأییدیه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان……

 

 

خروج از نسخه موبایل