نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

پیام امام خمینی(ره) به گورباچف، بیانگر عمق بینش و تفکر معمار انقلاب نسبت به مسایل سیاسی است

 خبر شهر به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران، حجت‌الاسلام صدقعلی جلیل زاده، رئیس تبلیغات اسلامی شهریار در سالروز ارسال پیام تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به گورباچف، گفت: پیام تاریخی حضرت امام خمینی(ره) بیانگر عمق بینش و تفکر معمار انقلاب نسبت به مسایل سیاسی است.
وی، تصریح کرد: پیام روشنگرانه ی امام خمینی به میخاییل گورباچف، بیانگر عمق بینش و تفکر معمار انقلاب نسبت به مسایل سیاسی و بین المللی است؛ نامه ای که امام در آن عاقبت توسل به دنیای مادی را یادآور شدند و دین اسلام و یکتاپرستی را تنها راه تعالی و نجات بشر عنوان کرده بودند.
جلیل زاده، افزود: این نامه مهم و تاریخی، در راه ابلاغ ندای فطرت و پیام توحید، بیان غنی دین مبین اسلام و آمادگی حوزه‏ های علمیه جهان تشیع برای پاسخگویی به نیازهای فکری و اعتقادی نسل معاصر نگاشته شد.
این مسئول فرهنگی، در خاتمه متذکر شد: پیش بینی های این فیلسوف و عارف الهی مبنی بر فروپاشی بلوک شرق یعنی شوروی و از بین رفتن اردوی سرمایه داری جای تفکر بسیار دارد. امام خمینی در نامه تاریخی خود به میخائیل گورباچف رهبر اتحاد جماهیر شوروی قبل از متزلزل شدن پایه های اردوی کمونیستی، در سایه دوراندیشی خود تأکید کرده بود که موازنه قدرت در دنیا رو به تغییر است و این تغییرات به فروپاشی کمونیسم و بلوک شرق خواهد انجامید.
گورباچف

خروج از نسخه موبایل