نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

مسئولیت انسان نسبت به سرنوشت خود و جامعه از ارزش های مسلّم دین اسلام است

  خبر شهر به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران، حجت‌الاسلام صدقعلی جلیل زاده، رئیس تبلیغات اسلامی شهریار در گفتگو با روابط عمومی این اداره، گفت: مسئولیت انسان نسبت به سرنوشت خود و جامعه از ارزشهای مسلم دین اسلام است.
وی، تصریح کرد: مسؤولیت انسان نسبت به سرنوشت خود و جامعه از ارزش های مسلّم دین اسلام ایت و این امر در آیات و روایات و سیره مسلمین مورد تاکید قرار گرفته است؛ بنابراین مشارکت افراد در تصمیمات سیاستگذاری، اداره امور اجتماع و تعیین کارگزاران از حقوق و مسؤولیت های اولیه هر مسلمانی به حساب می آید.
جلیل زاده، با اشاره به فلسفه مجلس ایجاد مجلس شورای اسلامی، افزود: فلسفه و بنای وجود مجلس شورای اسلامی تحقق عینی آیه «و امرهم شورا بینهم» می باشد که مقرر می دارد « مومنین امور خود را با مشورت یکدیگر حل کنند» در اینجا نیز مردم حق خود در مشورت امور با یکدیگر و سهم خود در تصمیم گیری و تعیین خط مشی اداره کشور را به نمایندگان خود تفویض می‌کنند.
این مسئول فرهنگی در خاتمه  متذکر شد: در جمهوری اسلامی ایران، اداره حکومت و قانونگذاری در چار چوب اصول قانون اساسی با آراء و نظر ملّت تعیین می‌شود و برگزاری انتخابات در حقیقت تبلور اراده و خواست مردم می باشد.
خروج از نسخه موبایل