نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

نشست هم اندیشی اعضاء دبیرخانه غرب استان تهران برگزار شد

به گزارش خبر شهر ؛ نشست هم اندیشی و برنامه ریزی اعضاء دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار غرب استان تهران در آستانه برگزاری ششمین دوره ی این جشنواره با حضور دبیران شهرستان های اسلامشهر، ملارد، شهریار، قدس، بهارستان، رباط کریم عصر دوشنبه هفتم دی ماه در مرکز فرهنگی امامزاده اسماعیل شهرستان شهریار برگزار گردید.

در ابتدای نشست هم اندیشی اعضای دبیرخانه ی دائمی جشنواره مردمی غرب استان تهران پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط جعفر عزتی اکران کننده صفادشتی، با حضور علی اصغر کافی مسئول اکران های مردمی استان تهران فیلم داستانی کوتاه «نامردی» که از تولیدات جشنواره ششم می باشد برای اولین بار اکران شد.

همچنین در این نشست هم اندیشی مصطفی معارف وند کارگردان مستند «فندک انگلیسی» با موضوع انقلاب اسلامی و روزهای آخر رژیم پهلوی حضور داشتند.

پس از اکران مستند، جابر کریمی دبیر جشنواره مردمی عمار غرب استان تهران ضمن خوش آمدگویی به مهمانان ستاد اجرایی جشنواره ششم و اعضای دبیرخانه غرب استان تهران، ابراز نمود: به جهت مرکزیت شهریار نسبت به شهرستان های غرب استان تهران، امامزاده اسماعیل شهریار را به عنوان دبیرخانه ششمین جشنواره عمار غرب استان تهران انتخاب نموده ایم تا دبیران محترم شهرستانی دسترسی آسانتری به دبیرخانه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه عمار، قرارگاه فرهنگی رسانه ای در راستای انتشار گفتمان انقلاب اسلامی است افزود: بنا بر فرموده مقام معظم رهبری فعالیت در جشنواره عمار نوعی جهاد است، و این جهاد فرهنگی باید به صورت تشکیلاتی و منسجم عمل شود.

کریمی ادامه داد: در این مسیر با برنامه ریزی دقیق در کنار اکران ها باید به شناسایی و تربیت اکران کننده ی دوره های بعد و شناسایی افراد مستعد برای فیلم سازی پرداخت.

در ادامه اساتید مهمان و اعضاء دبیرخانه دائمی جشنواره مردمی فیلم عمار در غرب استان تهران با معرفی و بیان دیدگاه های خود, از سابقه ای که در اکران سال های گذشته داشتند گفتند و موانع موجود و پیشنهاداتی را مطرح نمودند.

علی اصغر کافی مسئول اکران های مردمی استان تهران، اولین سخنران، با تشکر از فعالیت های چند ساله ی جابر کریمی و اعضای دبیرخانه ی غرب استان تهران به صورت اجمالی با بیان اهداف، سیاست ها و چرایی شکل گیری به معرفی جشنواره مردمی فیلم عمار پرداخت.

در ادامه نشست مصطفی معارف وند کارگردان مستند «فندک انگلیسی» به معرفی مختصر جشنواره مردمی عمار از دید خود به عنوان یک فیلمساز پرداخت و تجربیاتش در خصوص فیلمسازی و جشنواره عمار و فرصت های پیش روی فیلمسازان جوان را برای اعضاء بیان نمود.

سپس حجت الاسلام عباس مولایی مسئول جبهه فرهنگی عهد ما شهر قدس با مبارک خواندن جشنواره ی مردمی فیلم عمار به خلأ های قبل از شروع این جشنواره در سینمای انقلاب اسلامی اشاره نمود و برنامه ریزی جهت آموزش فعالان این جشنواره را الزامی دانست.

در پایان نشست جابر کریمی ضمن توزیع بسته های فرهنگی و فیلم های مرحله اول جشنواره ششم بین رابطین، از همه اعضا درخواست فعالیت جهادی در عرصه اکران های مردمی فیلم های جشنواره ششم را بیان کرد.

نشست هم اندیشی اعضا دبیرخانه جشنواره مردمی عمار غرب استان تهران، همزمان با اذان مغرب و اقامه نماز مغرب و عشا در صحن امامزاده اسماعیل شهریار پایان یافت.

شایان ذکر است علاقه مندان می توانند جهت ارتباط با این دبیرخانه و کسب اطلاعات بیشتر به وبگاه هنر انقلابی به نشانی http://honareenghelabi.ir مراجعه و یا با شماره تماس ۰۹۱۲۴۶۸۹۳۶۸ آقای جابر کریمی تماس حاصل فرمایند.

خروج از نسخه موبایل