نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

تبیین نقش بصیرت و ولایت پذیری در جامعه از زبان نماینده شهریار قدس و ملارد

به گزارش خبر شهر، در آستانه سالروز گرامیداشت حماسه ۹دی و‌دهه بصیرت حسین گروسی، نماینده مردم شهرستانهای قدس، شهریار و ملارد در مجلس شورای اسلامی، در مصاحبه ی اختصاصی با خبرنگار ما به تبیین نقش بصیرت و ولایت پذیری در جامعه میپردازد.
گروسی گفت: از زمانی که نخستین برگ های دفتر انقلاب اسلامی ورق خورد، با تکیه بر عنصر بی مثال ولایت پذیری، بسیج مردمی نه تنها در صحنه های نبرد نظامی جنگ تحمیلی، بلکه در بسیاری از عرصه ها، من جمله اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و سازندگی حضور پررنگ و فعال داشته ‌و در کنار همدلی و ولایت پذیری از مقام عظمای ولایت، «بصیرت» عنصری انکار ناپذیر در پیکره ی فکری این مردم و انقلاب بوده است.
حسین گروسی اظهار داشت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص حفظ بصیرت، خاص یک زمان مشخص نیست و کشور ما و انقلاب اسلامی، از زمان شکل گیری نظام سیاسی مبتنی بر شرع، شامل بسیاری تهدید ها، تحریم ها و هجمه های خارجی و ستیزه جویانه بوده است و وظیفه ی مسوولین در حفظ بصیرت و نگاه آگاهانه و نشر پیام های مناسبت هایی همچون سالروز واقعه حماسی ۹ دی کاملاً مشخص است.
وی افزود: آرمان ها و مناسبت های ملی و مذهبی ، مسائلی نیستند که بتوان با نگاه ها و گرایش های حزبی و رفتار های دولتی رقابتی به آنها نگریست و خوشبختانه شاهدیم که تلاش برای فرهنگسازی در حوزه پیام های حماسه ۹دی سال به سال در حال پررنگ تر شدن است.
این عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کشوری که رهبر دارد و مردمش دنباله روی رهبر اند، پیروز خواهند شد. گاهی در کشور مشاهده میکنیم که عده ای سعی دارند جلوتر از رهبری پیش روند که یقیناً به جایی نخواهند رسید. پیام ۹دی ایستادگی پیشبرد آرمان ها پشت رهبری است.
وی ادامه داد: رهبری بزرگترین دیده بان انقلاب اسلامی هستند که هرگاه انقلاب را با خطر و یا تهدیدی مواجه دیده اند، هشدار هایی را به ما دادند و اگر امروزه در عرصه های ملی و بین المللی لز جمله مساله ی برجام و مذاکرات خارجی، ما با عزت و اقتدار سخن به میان می آوریم، دستاورد صبر و استقامت و همچنین بصیرت مردم در فرمانبرداری از ولایت فقیه است.
نماینده مردم شهرستانهای قدس، شهریار و ملارد در مجلس شورای اسلامی همچنین گریزی به مساله‌ی مصوبات اخیر مجلس سنای آمریکا زد و عنوان کرد: با عنایت به خط مشی های مقام معظم رهبری در مساله‌ی برجام و حدود نظارتی مجلس در برنامه جامع اقدام مشترک، نسبت به مصوبه‌ی اخیر مجلس سنای آمریکا درباره روادید های ایرانی که مصداق بارز عهدشکنی طرف خارجی است، انتظار میرود که اقدام دیپلماتیک لازمه در این خصوص توسط دستگاه دیپلماتیک کشور صورت بگیرد.
وی تصریح کرد: مجموعه ی این کارشکنی ها و بهانه تراشی ها، مدت ها پیش از طرف ما پیش بینی شده بود و مجلس سنای آمریکا، تصمیماتی آنچنان دور از اندیشه و پیش بینی اتخاذ نکرده است‌.
وی در خاتمه با اشاره به نقش تاثیر گذار رسانه ها در افزایش بصیرت و نگاه محتاط و آگاهانه ی مردم، خاطر نشان کرد اگر رسانه ها نقش خود را به خوبی شناسایی اجرا کنند، جامعه برای همیشه از ابهامات و هیجانات کاذب مبرّا و پاکیزه خواهد بود و بصیرت را کلیدواژه ی متن زندگی اجتماعی مردم و تنپوش همیشگی جامعه خواهد کرد.

خروج از نسخه موبایل