نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

هاشمی:‌رعایت اخلاق رسانه ای در مسیر انتخابات ضروری است

خبر شهر به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران،سیدحسین هاشمی در نشست هم اندیشی مدیران و اعضای ستاد انتخابات استان با مسئولان و اصحاب رسانه با بیان اینکه رعایت اخلاق در رسانه ارزشمند است گفت:رسانه ها باید ‌در مسیر انتخابات برای انعکاس اخبار اخلاق مدارانه حرکت کرده و فضایی سالم فراهم کنند.

وی افزود:‌انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در اسفندماه امسال از ویژگی خاصی برخوردار است و این حساسیت به شرایط کنونی باز می گردد.

استاندار تهران ادامه داد:‌در شرایط فعلی همه کشورهای اطراف ایران گرفتار بحران و درگیری های داخلی و بین المللی هستند و تلاش می کنند به هر روشی کشور امن ایران در منطقه را تحت تاثیر قرار دهند.

هاشمی با تاکید براینکه لازم است رسانه ها و مطبوعات فضای انتخابات را به گونه ای پیش ببرند که اهداف مخالفان نظام محقق نشود گفت:‌همه باید به دور از نگاه جناحی و حزبی  به نام جمهوری اسلامی ایران حرکت کنند.

استاندار تهران به حفظ آرامش در جامعه قبل و بعد از انتخابات اشاره کرد و افزود:‌سلامت انتخابات و انعکاس واقعیت ها در جامعه توسط رسانه ها اهمیت دارد.

هاشمی با تاکید براینکه در استانداری تهران اهداف مشخصی برای برگزاری انتخاباتی باشکوه اهمیت دارد گفت:‌ تهران به عنوان پایتخت و پیشانی نظام از حساسیت بالایی برخوردار است و یک خبر جزیی در تهران می تواند انعکاس بین المللی داشته باشد و نباید اجازه دهیم تا با وقوع اتفاقاتی در مسیر انتخابات دست اندازی ایجاد شود.

وی تصریح کرد:‌ همانگونه که در انتخاب فرمانداران  شاخص های خوشنامی،اعتدال،سابقه و عقبه مدیریتی خوب و قابل قبول مورد توجه بوده است در انتخاب روسای ستاد انتخابات،هیات های اجرایی و کمیته های تخصصی  این شاخص ها مد نظر بوده است.

به گفته استاندار تهران حق نداریم سلیقه و نظر شخصی خود را در مسیر انتخابات اعمال کنیم به طوریکه در انتخاب هیات های اجرایی افرادی متدین وباتجربه مورد تاکید بوده است.

استاندار تهران عنوان کرد:‌ زمانی که اسامی هیات اجرایی انتخابات در استان تهران عنوان شد همه موافقت خود را اعلام کردند و هیچکس نگران نشد  زیرا افراد انتخاب شده افرادی دیندار هستند و آخرت خود را به دنیا نمی فروشند.

هاشمی با اشاره به اینکه ملاک ما در بررسی صلاحیت ها قانون است گفت:‌سازمان ثبت احوال،نیروی انتظامی،قوه قضاییه و اطلاعات چهار مرجع رسیدگی کننده صلاحیت ها است که در این مسیر قانون اساس تصمیم گیری هاست.

وی ادامه داد:‌ اجازه نمی دهیم چه در مسیر بررسی صلاحیت ها و چه در زمان رای گیری حق کسی ضایع شود.

استاندار تهران تاکید کرد:‌صیانت از آرای مردم وظیفه اصلی ماست و نباید در این مسیر آخرت را فراموش کنیم و رسانه ها تلاش کنند آیینه حقیقت باشند.

هاشمی در پایان گفت:‌امیدواریم انتخاباتی باشکوه و عزتمند در هفتم اسفندماه در پیش رو داشته باشیم تا باردیگر با حضور باشکوه  و حداکثری مردم یکبار دیگر انقلاب بیمه شود.

خروج از نسخه موبایل