نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

پژوهش نحوه عملکرد مارابهبود می بخشد و خط مشی هارا تحت تاثیر قرار می دهد

خبر شهر به گزارش دفتر اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش شهریار: آئین گرامیداشت هفته پژوهش با حضور مدیر کل آموزش وپرورش شهرستانهای تهران ،مدیر آموزش وپرورش شهریار ،معاون برنامه ریزی فرمانداری شهرستان ،رئیس اداره تبلیغات اسلامی ،جانشین فرماندهی سپاه و مسئولین دیگر شهرستان در سالن مجتمع ایرانی اسلامی برگزار شد .

 

در این آئین مدیر کل آموزش وپرورش شهرستانهای تهران با اشاره به بهره مندی انسانها از انواع دانش ها از رسانه،معلم ،اساتید،کتاب وسنت های به عنوان مراجع دانش نام برد.

 

علیرضا کمرئی با اشاره به تفاوت داشتن ماخذ و منابع پژوهش گفت :پژوهش ماخذ دیگری است که جنس آن با ماخذ های دیگر تفاوت داردومختص افراد محقق و پژوهشگر است و سبب تفاوت نگاه آنان به دانش می شود .

 

وی در ادامه افزود :دانشی که مبتنی برپژوهش باشد دارای سه مرحله است ،اول موضوعی که در ذهن مطرح شده و سوالی را ایجاد می کند ،دوم باتوجه به سوال مطرح شده شروع به جمع آوری اطلاعات می کنیم ودر مرحله سوم به ارائه پاسخ می پردازیم که این مراحل مطالعه هدفمندی را ایجاد می کند که پژوهش نام دارد.

 

مدیرکل آموزش وپرورش شهرستانهای تهران با تاکید بر وجود اختلاف در منابع اخذ دانش بشری اظهارداشت :در دیدگاه های پست مدرنیسم همانقدر که اتکاءبه دانش بشری می تواند استحکام داشته باشد همانقدر هم می تواند بی اساس باشد،امادر حال حاضربرای دریافت پدیده ها چاره ای جز اتکاءبه پژوهش و یافته های پژوهشی نیست وجایگزینی برای آن نیست .

 

این مسئول با اشاره به اهمیت پژوهش و هدف ترویج فرهنگ پژوهش اذعان داشت :پژوهش به دانش های ما افزایش و عمق ادراک می دهد ،وقتی یافته های حاصل از پژوهش روی هم انباشته می شود درک دقیقی از حقایق و موضوعات به ما می دهد .

 

کمرئی بابیان این موضوع که یکی از شاخصه های توسعه یافتگی کشورها و انسانها انباشت ذهنی اطلاعات است تصریح کرد :آنچه که جریان تفکر نامیده می شود و جان مایه پژوهش و تحقیق مخصوصادرآموزش و پرورش است ،بدون اتکاءبه یافته های پژوهشی امکان پذیر نیست .

 

وی در ادامه با تاکید بر این که پژوهش نحوه عملکرد مارابهبود می بخشد و خط مشی هارا تحت تاثیر قرار می دهدگفت :اگر فرهنگ پژوهش گسترش پیدا کند ودر همین امر آموزش همه اعمال مامبتنی برتحقیق و پژوهش و کارشناسی باشد واز مطلق نگری در اندیشه و شتابزدگی پرهیزشود قطعا به تصمیمات بهتری منتج می شود .

 

مدیرکل آموزش وپرورش شهرستانهای تهران با اشاره به این موضوع که پژوهش در آموزش وپرورش در کانون توجه قراردارد ویکی از مباحث مهم سند تحول بنیادین است اظهارداشت :برای رفع بحران ها ومشکلات مدارس و آموزش ،رفتارهای دانش آموزان ورفتارهای شخصیتی راهی جز تحقیق و پژوهش وجود ندارد .

خروج از نسخه موبایل