نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

پاسخ به سوال خبرنگار یکی از رسانه های بومی و محلی

 متن جوابیه به شرح ذیل است .

ن” والقلم و مایسطرون… سوگند به قلم و آنچه می‌نویسند .

دغدغه ی توجه به حقوق شهروندی و حفظ هویت بافت معماری و شهرسازی در طرح جامع شهر و بررسی و اصلاح مغایرت‌های طرحهای اجرایی عمرانی و شهرسازی؛ و نیز ضرورت نظارت مسئولان و نهاد های نظارتی بر مصوبات شورای شهر، ازجمله پروژه ساخت هایپرمارکت میدان معلم شهریار؛ بهانه ای بود برای گفت و گو با خبرنگار یکی از رسانه های بومی – محلی که البته آنچنان که صورت پذیرفت رخ ننمود و نشر نیافت و لذا در ابتدای سخنم مایلم یاداوری کنم: خبرنگار منادی آگاهی، آزادی و دانایی است و رسانه ندای وجدان عمومی جامعه و زبان گویای واقعیت‌های جامعه است .

رسالت خبرنگار و رسانه  شناخت و معرفی نیازهای امروز و پیش بینی نیازهای فردای جامعه است.

 و البته ابزار خبرنگار قلم است، بنابراین حرمت قلم باید حفظ شود. خبرنگاران و رسانه ها می‌توانند نقش تصمیم سازی را برای همه مسئولان داشته باشند اما فقط یک شرط دارد و آن هم این است که صداقت و درستی در بیان مطالب همراه با تشخیص مصلحت حقیقی مردم نه مصلحت ساختگی داشته باشند. مقصود آنکه امانت داری در انتشار  نقطه نظرات بنده لحاظ نگردید و موجب تکدر خاطر و تشویش برخی از اذهان گشت. این در حالی ست که  امروزه و با توسعه امکانات فنی، انتظار برای رعایت امانت در روزنامه‌نگاری بیشتر از گذشته است البته همواره اتفاق می‌افتد که دوستی می‌آید و مصاحبه‌ای انجام می‌دهد اما الزامات مربوط به بافتار کلامی مصاحبه را رعایت نمی‌کند و از تماس مجدد با مصاحبه شونده برای اصلاح این اشکالات امتناع می‌کند. بنابراین با وجود توسعه امکانات فنی روزنامه‌نگاری، رعایت امانت در انتقال معنا در روزنامه‌نگاری می‌بایست دقیق‌تر و بهتر صورت پذیرد.

از این رو بار دیگر ضمن تاکید بر خاستگاه و تجلیگاه نهاد دین بنیاد شورای شهر که همانا اراده مردمی بر تمرکز شکنی  و محله محوری کردن امر مشارکت و تحقق حقوق شهروندی است ؛ تدبیر دکتر ناجی فرماندار مصلح و سایر مسولین و نهاد های نظارتی از جمله در کمیسیون تلفیق و کمیته تطبیق در اجرای مصوبات شورا شهر را ستودنی و مغتنم می شماریم و همچناکه دیدگاه های راهبردی دکتر ناجی در مدیریت شهرستان دینامیک و پویا به نظر می رسد، ضرورت توجه ویژه به طرح‌های بزرگ و بالادستی توسعه شهرمان شهریار و نظارت کارشناسی و دقیق بر مصوبات اینگونه طرح ها را مغایر با تلاش و صداقت مسولان نمی دانیم. بلکه روح حاکم بر کمیته انطباق که وظیفه تطبیق دادن مصوبات شورای اسلامی شهر با قوانین را دارد تعامل و همراهی است و شورا نیز در این مسیر گام برمی دارد و در سایه برنامه ریزی و هماهنگی بین مجموعه شهرداری و شورای شهر با فرمانداری و با لحاظ کردن ظرف قانون می توانیم در جهت توسعه پایدار شهریار گام برداریم ولیکن چنانکه آگاهی داشتن و آگاهی خواستن از لوازم حتمی و قطعی شهروند زیستن و مسولانه زندگی کردن است؛ آگاهی دادن و آگاهی رساندن و در معرض قضاوت منصفانه ی افکار عمومی قرار گرفتن، نیز یکی از ارکان رکین جامعه مدنی و یا به تعبیر مقام معظم رهبری، مدینته النبی است.

                                                             مهندس بهزاد درخشان

                                                     عضو شورای اسلامی شهر شهریار

 

خروج از نسخه موبایل